Міжнародна доставка товарів — тренд українського бізнесу. При цьому, співпраця з іноземними партнерами досить комплексний процес. Він вимагає наявності досвіду, знань і гарантій якості продукції.
Найпопулярніші країни-експортери в Україну
Варто відзначити, що велика частина імпорту в Україну припадає на Азійський регіон. Також перспективними є напрямки країн Європейського Союзу. Як правило, це Італія, Словенія, Німеччина. Дані країни постачають продукцію через складські комплекси в Польщі.
Можна виділити кілька найбільших ринків, які постачають продукцію в Україну:
- Китай
- Південна Корея
- В'єтнам
- Країни ЄС
Піднебесна займає перше місце за постачанням продукції в Україну. Причому, практично всі товари брендовані. Наприклад, виготовляються під замовлення ринку певної країни.
Асортимент китайського виробництва дуже широкий:
- Косметика
- Дитячі іграшки
- Запчастини
- Електроніка
- Побутова техніка
- Меблі та ін.
Окремо варто відзначити адміністративний район Гонконг. Саме там виготовляється практично вся електроніка, у тому числі для європейського ринку. Якщо говорити про Південну Корею, то регіон перспективний в плані авіадоставок.
Туреччина також дуже цікавий напрямок. До речі, доставка з Туреччини за термінами практично рівноцінна з Європою. За великим рахунком, країна експортує в Україну мототехніку і одяг. США ж поки не відкрили такий масовий напрямок торгівлі.
Портрет бізнесмена, який звертається з питанням міжнародної доставки
Як правило, це людина з досвідом ведення бізнесу, яка націлена на певний результат. Вона орієнтується в ціновій динаміці, митних питаннях. В цілому, у них є розуміння чіткого запиту по міжнародній доставці вантажів.
Інформація, яку повинен надати клієнт для розрахунку
Що необхідно надати перевізнику для розрахунку доставки:
- Пакувальний лист
- Інвойс
- Детальний опис товарних позицій
- Адреса відправки
- Адреса призначення
- Термін, в який необхідно здійснити поставку
Найнеобхідніше — це наявність пакувального листа. У ньому міститься інформація про найменування товару, його кількості і показниках ваги, обсягу і способів упаковки. Якщо ж таких даних у клієнта немає, а він займався доставкою подібного товару, є варіанти. По-перше, можемо запросити попередні пакувальні листи — приблизна вага і обсяг. Так можемо розрахувати вартість поставки. По-друге, клієнт називає власну рентабельну ціну, на яку перевізник може орієнтуватися для того щоб запропонувати максимально оптимальний варіант. Виходячи з цих даних, надаємо найкращі умови для роботи і доставки товару «під ключ».
Основні складнощі в комунікації з клієнтами
Від грамотно поставленого запиту клієнта залежить конструктив співпраці з логістичною компанією.
Потрібно розуміти, що є клієнти, які раніше не мали досвіду роботи з китайськими постачальниками. В такому випадку, їм надається комплексна консультація з усіх нюансів міжнародної доставки збірних вантажів. Якщо клієнт планує працювати з великими партіями, то рекомендуємо укладати контракт з постачальником. У співпраці з Fialan, договір укладається від юридичної особи нашої філії в Китаї. При таких умовах, гарантії безпеки постачання і виконання всіх юридичних зобов'язань постачальників забезпечені.
Також ми можемо запропонувати клієнту провести виїзну інспекцію партії товару. Це робиться, щоб перевірити товар на цілісність і збереження вантажу, правильну упаковку і кількість. Також йде повна перевірка на наявність браку.
Ідеальний клієнт для міжнародного перевізника — який він?
Немає поняття ідеальний або не ідеальний. Найбільш конструктивні і швидкі угоди, коли бізнес надає всі дані по вантажу і своєчасну інформаційну підтримку, в разі виникнення питань, наприклад, від брокера. Клієнт повинен розуміти специфіку роботи в українських реаліях. Митні правила в Україні змінюються частіше, ніж хотілося б, і добре, коли клієнти розуміють, що існують зовнішні обставини, які не залежать від логістичної компанії.
Але, тим не менше, Fialan робить все можливе щоб клієнти отримували свої товари вчасно, в цілісності і без порушень підписаних домовленостей. Наша компанія за договором несе відповідальність за забезпечення цілісності і збереження товару, який поставляється своєчасно.
Про випадки несумлінності постачальників і бізнесу
Був кейс, коли клієнт не сказав про те, що у партії вантажу, крім електроніки були брендові товари. При перевірці митні служби з'ясовують цей факт. У підсумку, відповідно, штрафні санкції, затримки всієї партії товару, яка знаходиться в контейнері. Наші фахівці перевіряють асортимент товару за інвойсом, щоб не було неточностей. Разом з тим, ми не можемо, наприклад, розпаковувати партії обсягом 15-20 кубів, вивчаючи кожен на предмет сторонніх вкладень. Це відповідальність клієнта за достовірність наданих даних.
У китайських комерсантів також є свої нюанси. Постачальник може запевняти, що продукція упакована за всіма міжнародними стандартами. Зокрема, якщо він орієнтований на ринок ЄС. Він відправляє техніку, при цьому немає фумігації на дерев'яній упаковці. А це сьогодні основна вимога при виході контейнера з порту. В іншому випадку, весь товар вилучається для того, щоб дерево пройшло відповідну обробку.
Поради при старті поставок з міжнародним перевізником
По-перше, знайти правильного постачальника, бажано прямого виробника. Якщо це посередник, то працювати тільки за рекомендацією. Клієнт повинен бути впевнений у своєму постачальнику. Для цього необхідно спілкуватися безпосередньо, особливо, якщо клієнт орієнтується в необхідному товарі. Далі всю роботу з доставки та митного оформлення зробить Fialan.
Якщо ж такої можливості немає у клієнта, то ми можемо підключитися і зробити основну роботу — ведення комунікації з китайськими постачальниками, підготовка експортної документації. Це робиться для того, щоб налагодити з постачальником довгострокове співробітництво.
Інтерв'ю з експертом компанії Fialan Олександром Горицьким