Часто здається, що міжнародна доставка товарів — це просто замовлення продукції і його транспортування до місця призначення. Однак це більш комплексний процес, що вимагає контролю на всіх етапах. Важливий момент для всього ланцюжка поставок — контроль через такі системи, як SRM.
Управління відносинами з постачальниками (SRM) — це процес пошуку постачальників, які мають вирішальне значення для бізнесу, і впровадження системи з ними. Оскільки ланцюжок поставок стає все більш складним, необхідність розробки чітких, вимірних способів оцінки того, як кожен постачальник вносить свій внесок або знижує успіх бізнесу, стає більш важливою для клієнтів.
SRM є частиною загальної стратегії управління ланцюжком поставок, спрямований на оптимізацію ефективності таким чином, щоб це було вигідно для всіх сторін. SRM часто називають бізнес-еквівалентом управління взаємовідносинами з клієнтами або CRM. Вони пов'язані, тому що багато принципів, використовуваних в CRM, стерпні на відносини між постачальниками і покупцями.
Визначення ключових постачальників часто означає створення карти показників поставок і глибокий аналіз кожного постачальника, пов'язаного з вашим бізнесом. Системи показників постачальників використовуються не тільки в логістиці, а і в різних галузях промисловості для розробки і підтримки прибуткового ланцюжка поставок на основі показників.
Основні переваги SRM
Метою SRM є використання відносин з постачальниками для створення цінності і прибутковості для бізнесу. Якщо все зроблено правильно, управління взаємовідносинами з постачальниками може знизити оптові витрати, підвищити ефективність і усунути надмірність в ланцюжку поставок. Дані безпосередньо покажуть, чи вигідно працювати з постачальником за термінами, ціновою динамікою і якістю продукції.
Зниження витрат
Оптимізація практики управління ланцюгами поставок може значно скоротити витрати, пов'язані з встановленням відносин з новими постачальниками. Пошук нових постачальників, вибір продукції та укладання договорів — це дорогий і тривалий процес, а допущені помилки можуть підірвати процес зростання компанії.
Визначення існуючих постачальників, здатних задовольнити поточні та майбутні потреби компанії, встановлять стабільні витрати і надійну ланцюжок поставок — два найважливіших чинника прибутковості і стійкості будь-якого бізнесу.
Підвищена ефективність
Налагодження відносин з постачальниками, які відповідають корпоративним цілям, також може привести до підвищення ефективності.
Як і у випадку з будь-яким типом взаємовигідних відносин в бізнесі, спілкування з часом поліпшується. Саме тому важливо вибудовувати довгострокову співпрацю. Постачальники отримують більш чітке уявлення про конкретні потреби компаній, з якими вони тісно співпрацюють, і це допомагає усунути затримки в логістиці. У разі виникнення проблем встановлення відносин може зробити їх усунення відносно безболісним процесом.
Стабільне ціноутворення
Використання системи показників постачальника є ключовою частиною управління взаємовідносинами з ними, оскільки воно швидко виділяє різні стратегії ціноутворення, що використовуються кожним постачальником.
SRM допомагає компаніям визначити постачальників, які пропонують фіксовані ціни, що усуває проблеми з коливаннями вартості. Аналіз відносин з постачальниками і зосередження уваги на тих з них, які є найбільш вигідними, також може дати компаніям важелі для ведення переговорів про зниження витрат в обмін на більш тривалий термін контракту, більш високі рівні мінімальних замовлень і інші договірні моменти.
Консолідація команди постачання
Коли компанія і постачальники зосереджені на побудові співпраці таким чином, щоб це працювало для всіх сторін, компанії часто вирішують скоротити свій список постачальників.
Робота з меншою кількістю постачальників може привести до значної і тривалої економії коштів за рахунок виключення змінних і додаткових процесів, пов'язаних з веденням великого списку постачальників.
Практика управління логістикою широко варіюється в усіх галузях. В цілому, великі галузі, такі як виробництво автомобілів, підтримують жорсткий набір інструментів і керівних принципів, які диктують їх підхід до постачальників.
З огляду на те, що управління взаємовідносинами з постачальниками має основоположне значення для успіху бізнесу, легко зрозуміти, яку важливу роль відіграє SRM в цьому контексті.
Інші галузі, такі як роздрібна торгівля і громадське харчування, в рівній мірі залежать від надійного ланцюжка поставок, але варіантів вибору набагато більше. На більшості ринків у компаній є кілька постачальників, кожен з яких пропонує аналогічні продукти, ціни та послуги. У той час як SRM легко не застосовувати як практику тільки до великих компаній, SRM важливі для успіху малих і середніх підприємств.