17 червня 2020
1501
криза логістики
rating-stars Рейтинг 5
-->

Після всесвітньо введених карантинних умов через спалах хвороби Covid-19 багатьом компаніям довелося складно. Які виклики стоять сьогодні для компаній з огляду на такі кризові явища і що необхідно зробити для того, щоб не втрачати прибуток?

Карантин через Covid-19 застав багато підприємств зненацька. Оскільки безліч китайських виробників змушені були зупинити виробництво на фабриках, чисельні поставки практично стали по всьому світу.

Епідемія показала, що навіть найбільші компанії не можуть впоратися з виробництвом і збутом товарів. І якби за карантин зупинилися тільки кілька підприємств, бізнес би не вийшов з ладу практично повністю. В таких умовах, з поступовим поверненням ланцюжка поставок до звичайного режиму, підприємства почали більш ретельно прораховувати ризики.

Кожна компанія — кожен виробник, роздрібний продавець знає, як важливо, щоб продукція надходила вчасно. Не має значення, чи є вони незамінними для виробництва кінцевого продукту або тому, що вони потрібні клієнтам в певну пору року (наприклад, на Великдень або Різдво), своєчасне прибуття товару має значення.

Сучасні рішення для управління цифровими замовленнями дозволяють компаніям мати достатньо інформації про товари в дорозі, щоб знизити ризики перебоїв в поставках.

auto delivery2

Виклики для логістики

Нинішня ситуація в сфері логістики нестабільна: вантажні тарифи і місткість контейнерів змінюються щодня, а окремі види транспортування тимчасово не працюють так, як раніше. Операції окремих виробників також довелося призупинити через закриття заводів. Навіть в звичайний час планування логістики є складним завданням. Тим не менш, це стає ще більш складним в разі нових захворювань типу Covid-19 або стихійних лих.

У таких випадках від виробників потрібні швидкі рішення. Компаніям необхідно заздалегідь планувати замовлення продукції, в залежності від її наявності на заводах. Іншу ж зберігати на складах, щоб в разі чого забезпечити безперебійність поставок. Це вимагає безперебійного взаємодії всіх сторін, що беруть участь в ланцюжку поставок, від виробників до експедиторів та рітейлу.

Якщо процес управління замовленнями товарів з Китаю обробляється вручну, то дуже складно відстежити, в якому доставленому контейнері містяться необхідні товари. Це стосується не тільки великих оптових поставок. Найчастіше в логістиці відсутня прозорість ланцюжка поставок на рівні продукту.

Багато компаній вважають, що в плані логістики їх процеси досить автоматизовані, проте це не так. На сьогодні тільки 42% малих і середніх компаній все ще обробляють замовлення на доставку товарів вручну.

У той час як більшість департаментів отримують інформацію з власної системи ERP, для логістів це означає ведення численних списків Excel, телефонних переговорів і постійний зв'язок з експедиторами для поновлення статусу замовлень і введення отриманих даних в систему ERP. Ця ручна робота дуже трудомістка і заважає компаніям залишатися конкурентоспроможними в довгостроковій перспективі.

auto delivery3

Навіщо автоматизувати процеси в логістиці?

Криза Covid-19 повинна стати тривожним сигналом для всіх компаній, але особливо для невеликих підприємств. У «Гарвардському бізнес-огляді» вчені висувають припущення, що компанії, які вкладають кошти в цифровий контроль свого ланцюжка поставок, виграють серед конкурентів в разі чергової кризи, а також переможуть в довгостроковій перспективі.

Найпростіший варіант — реалізувати рішення для управління цифровими замовленнями. Це вирішує всі перераховані вище проблеми і спрощує робочі процеси.

Цифрове управління знижує ризик виникнення помилок в процесі управління замовленнями, оскільки замість отримання даних з багатьох джерел або ручного ведення списків Excel існує тільки одне джерело — платформа, до якої мають доступ роздрібні продавці, виробники і постачальники.

Такий цифровий процес надає максимальну гнучкість не тільки в разі криз. Окремі SKU можна легко відстежувати і розставляти пріоритети в залежності від терміновості. При необхідності їх можна перенаправити на інші види транспорту з повним контролем витрат.

З використанням автоматизованих систем, у компаній з'являється можливість легко змінити маршрути транспортування в разі непередбачених ситуацій, як Covid-19 або інших схожих за масштабами криз.

Адміністративна робота скорочується приблизно на 40%, що вигідно як співробітникам, яким більше не потрібно займатися таблицями Excel і поштою, так і самій компанії. Тому що навіть із зменшеною кількістю потужностей, наприклад через високу захворюваність на або обмеження за переміщеннями, робота може бути зроблена навіть з дому.

Оскільки виробники вводять статус виробництва в систему незалежно так само, як експедитори вводять відповідного місця товарів, маршрут окремих продуктів може відслідковуватися в будь-який час. Таким чином, замовники і клієнти можуть бути впевнені в своєчасному отриманні товарів, що вимагають термінової оплати.

Логістика в найближчому майбутньому буде значно йти в сторону автоматизації. Компанії, які будуть впроваджувати нові рішення для спрощення рутинної частини роботи, безсумнівно, отримають більше прибутку і будуть розвиватися в довгостроковій перспективі.

Підпишіться на розсилки,

щоб ми ділилися з Вами вигідними пропозиціями, останніми новинами та корисними порадами щодо ведення бізнесу з Китаєм