Fialan — Інконтермс 2020: Основні нововведення
Інконтермс 2020: Основні нововведення
13 января 2020
15
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 0.00 (0 голосов)

З 1 січня поточного року оновилися міжнародні правила торгівлі Інкотермс. Ми проаналізували основні зміни в положеннях зводу правил міжнародної торгівлі.

Міжнародні правила Інкотермс, що стосуються зон відповідальності продавця і покупця, працюють з 1936 року і оновлюються практично кожні 10 років. Детальніше про нюанси Інкотермс 2010 ми писали в статті.

Принципова відмінність Інкотермс 2020 полягає у спрощенні кількох умов і уніфікації існуючих. При цьому, сторони мають право використовувати у договорі будь-які умови, які не стосуються Інкотермс. У нових правилах більш детально прописані нюанси комерційних термінів, що має значно спростити роботу сфери зовнішньоекономічної діяльності.

Інкотермс 2020 передбачають 11 правил, розділених на 2 класи. Перший складається з 7 правил, які можуть застосовуватися незалежно від виду транспорту та його кількості. Другий клас призначений для морського і внутрішнього водного транспорту, де пункт доставки — порт.

Ключовими складовими Інкотермс-2020 є:

  • Зобов'язання контрагентів
  • Перехід ризиків від продавця до покупця
  • Порядок розподілу витрат

Нововведення Інкотермс 2020

Вводиться новий термін CNI (Cost and Insurance — Вартість і страховка). Нові умови передбачають, що поставка вважається виконаною при фактичному знаходженні застрахованого товару в порту відвантаження. При цьому, ризики при транспортуванні в плані пошкодження товару будуть передаватися від продавця до покупця в порту відправлення.

CNI вводить відповідальність для продавця за міжнародне страхування вантажу. Умови поставки CNI призначені для заповнення прогалини між термінами FCA і CFR/CIF. CNI також включає вартість міжнародного страхування за рахунок продавця, але не включає фрахт.

Створюються базиси поставок DTP (Delivered at Terminal Paid — доставка на терміналі з оплатою мита) і DPP (Delivered at Place Paid — доставка до місця з оплатою мита). При цьому термін DDP ліквідується. DTP включає відповідальність продавця за потокові транспортні витрати по оплаті митних зборів в терміналі в країні призначення. DPP ж означає, що продавець несе відповідальність за будь-які транспортні витрати по оплаті митних зборів і доставки товарів в будь-яке місце, незалежно від пункту призначення.

Зміни Інкотермс-2020

Прибираються терміни FAS (Free Alongside Ship — вільно вздовж борту судна). На цих умовах поставки товар доставляється продавцю в порт відправлення, тому вони використовуються дуже рідко. У разі використання базису FCA товари також можуть доставлятися в порт, оскільки док є частиною морського терміналу. При цьому, якщо використовується термін FAS і є затримка прибуття судна, товар протягом декількох днів доступний тільки покупцеві, і, навпаки, якщо судно прибуде заздалегідь, товар не буде доступний покупцеві для відправки. Фактично, умови поставки FAS використовуються тільки для експорту в основному сипучих вантажів (мінералів і зернових).

Поділяються терміни FCA (Free Carrier — Франко-перевізник) на два базису поставки. Основними перевагами базису FCA є застосування будь-якого виду транспорту і використання будь-якого місця доставки товару, який знаходиться у країні продавця. Це може бути магазин, склад, морський порт, аеропорт або просто адреса продавця. У новій версії правил FCA розділять для наземної доставки і окремо для морських поставок.

Змінюються умови поставок FOB (Free On Board — Вільно на борту) і CIF (Cost, Insurance and Freight — вартість, страхування і фрахт) для контейнерних перевезень. Дані терміни поставок не використовуються переважною більшістю учасників міжнародної торгівлі. Згідно з новими правилами, умови поставки FOB і CIF будуть застосовуватися для транспортування контейнерів. Така зміна є надзвичайно важливою для всіх учасників зовнішньоекономічної діяльності, адже приблизно 80% світової торгівлі здійснюється в контейнерный тарі. Крім того, очікуються зміни у страхових зобов'язаннях між продавцем і покупцем на додаток до страхових інтересів при умовах поставок CIF і CIP.