Від того, наскільки чітко сформульовані умови у відносинах між бізнес-партнерами, багато в чому залежить результат їх комерційної діяльності
.Одним з основних інструментів, що регулюють відносини у сфері внутрішньої і міжнародної торгівлі, починаючи з 1936 року, став звід правил і торгових термінів Інкотермс - International commerce terms, запропонований і затверджений Міжнародною торговою палатою.
Умови Інкотермс визнані не тільки комерційними і промисловими структурами, а й урядовими та юридичними органами в усіх країнах світу. У них чітко і однозначно позначені правила і торговельні терміни, в тому числі, що вказують місце переходу відповідальності і ризиків від продавця до покупця, а також стандартні форми і умови торгових договорів, рекомендованих Міжнародною торговельною палатою.
Умови CFR Incoterms
По відношенню до транспортування вантажів морським шляхом або внутрішніми водними магістралями використовується, зокрема, поняття CFR Incoterms (англ. Cost and Freight - вартість і фрахт), означає, що продавець зобов'язаний:
- оплатити доставку і завантажити товари на транспортний засіб, а також здійснити оплату за фрахт судна відповідно до умов, наданими перевізником;
- здійснити оплату послуг митниці, а у випадках, якщо товари призначені для експорту - оплатити відповідні мита;
- покрити витрати з доставки товарів в порт призначення.
Покупцеві, згідно CFR Інкотермс, належить сплатити страхування вантажу і прийняти на себе подальші ризики, пов'язані з можливим псуванням або втратою товарів, а також з урахуванням деяких витрат, що виникають після розміщення вантажів на плавзасобі і передачі їх перевізнику.
У випадках, якщо використовуються контейнерні перевезення, передача товару від постачальника перевізнику здійснюється в терміналі для подальшого транспортування на судно з формулюванням FCA.
Відповідно до внесених корективами від 2010 року, об умовах поставки CFR Інкотермс 2010 відбулися зміни: якщо раніше на покупця покладалися ризики вже після моменту доставки товарів до борта (при використанні формули FOB, CFR, CIF), то правилами 2010 р Incoterms CFR передбачена передача ризиків при розміщенні вантажу на борту.
Про деякі зміни Інкотермс 2010
Рекомендації і корективи, що з'явилися в правилах Інкотермс 2010 (вступили в силу з 01.01.2011 р.), стосуються змін кількості термінів і появи нових витрат і ризиків для учасників торгових операцій. Нові правила стали більш зручними для користувачів: формулювання термінів забезпечені відповідними поясненнями щодо можливостей їх застосування, переходів ризиків, розподілу витрат від продавця покупцеві. Внесені зміни сприяють більш чіткому розумінню, а значить, більш ефективному вибору умов для кожного учасника договору.
Так, замість 13 раніше використовуваних термінів, Інкотермс 2010 містять 11. Введено нові терміни: DAP (поставки до пункту) і DAT (поставки до терміналу) з можливістю їх використання для мультимодальних поставок. Умова DAT - це можливість для покупця отримати товар безпосередньо з борту плавзасобу (дозволяючи знизити, таким чином, витрати по розвантаженню). Умова DAT також передбачає передачу товару покупцеві в підготовленому для вивантаження вигляді - такий спосіб замінює умови, відповідні раніше термінам DAF, DDU, DES, значно ускладнює процес підготовки договорів.
Зміни пов'язані також з місцем переходу ризиків, який відбувається після розміщення товарів на борту судна-перевізника.
Сталося також виведення з обороту термінів DES, DAF, DDU, DEQ, що сприяло суттєвому полегшення процесу вибору умов при укладанні контрактів на постачання продукції.