9 вересня 2021
1951
rating-stars Рейтинг 5
-->

Дана стаття написана для попередження багатьох з нас про невидимі ризики для бізнес середовища України, і як наслідок, підвищення кінцевої вартості улюблених і необхідних товарів споживання.

Багатьом відомий той факт, що найбільшу кількість товарів Україна імпортує з Китаю. В минулому році імпорт з Піднебесної склав 8,3 мільярда доларів, на другому місці розташувалася Німеччина з показником 5.2 млрд дол. Даний показник є визначальним як для початківців, так і для досвідчених людей зі сфери бізнесу.

Підприємці України відчули на собі вплив певних факторів у 2021 році:

  1. Контейнерний дефіцит

Приріст зовнішньоекономічної торгівлі Китаю, на тлі падіння аналогічного показника в Європі і Америці призводить до нестачі тари на території КНР, таким чином термін подачі самих контейнерів під завантаження вже готового вантажу суттєво збільшується, що подовжує термін всього циклу логістики.

Плече часу від виробництва до отримання продукції в Україні зросло з 3 до 4 місяців з урахуванням виробництва.

На сьогоднішній момент, кращий показник серед всіх контейнерних ліній по виконанню заявлених термінів транзиту, належить компанії Maersk - і це лише 44%, а значить тільки 4 з 10 контейнерів приходить в термін.

Тобто підприємець не має іншого варіанту, як заморожувати більші суми на більш тривалий термін. Кінцевий покупець не має можливості платити настільки більше, щоб український бізнес не опускав маржу.

У той час як морські лінії, за оцінками аналітиків, не скоро планують повернутися до колишнього формату роботи без ковідних обмежень для екіпажів суден і балансу обороту контейнерів в світі.

kont yurg

  1. Кричуще зростання тарифів на фрахт контейнера протягом року.

Подивимося на динаміку. Вартість фрахту 40 фут контейнера у напрямку Китай-Україна:

Серпень 2020 - 2600 дол;

Лютий 2021 - 7300 дол;

Травень 2021 - 8500 дол;

Серпень 2021- 13 900 долл.

Ігнорування таких різких метаморфоз не представляється можливим. Як наслідок, ми бачимо зростання інфляції, зниження улюбленої маржі і купівельної спроможності кінцевого клієнта.

  1. Черга

У 2021 році в Китаї спостерігається найбільш тривалі черги на виробництво оплачених замовлень, і це ще не високий сезон, на порозі якого ми перебуваємо.

Попит сильно перевищує пропозицію. Як наслідок, нестача виробничих потужностей і зростання вартості сировини.

Важливо розуміти - чим довше виробляється продукція в Китаї - тим вище вартість логістики, так як фрахт від місяця до місяця продовжує зростати в середньому на 1000 дол за 40 фут контейнер. Що в свою чергу тягне за собою і зростання митних платежів в Україні.

Разом з тим тривала заморозка грошей, даремна оренда складів, торгових точок, зміна маркетингових стратегій, втрата клієнтів, пропуск сезону, фатальні фінансові та репутаційні втрати.

Як вирішує цю проблему Світ?

У Шанхаї був створений центр з розподілу і транспортування порожніх контейнерів. Центр створений спільно з великими морськими контейнерними лініями - Maersk, CMA, CGM і MSC. Він буде обслуговувати Північно-Східну Азію. Завдання центру - надання послуг з техобслуговування порожніх контейнерів і прискорення їх обороту в порту. Адміністрація порту Шанхая сподівається на те, що центр усуне дисбаланс між контейнерами на імпорт і експорт, і дозволить оптимізувати контейнеропотік напередодні пікового сезону. Дефіцит зберігається і китайські виробники побоюються зриву термінів поставок своєї експортної продукції.

В умови міжнародного контракту стали закладати більш тривалі терміни і переживають, що не дотримаються і їх, тому як фраза «витримати терміни» в морських перевезеннях зараз - щось фантастичне.

kont yurgan2

Як вирішуємо цю проблему ми?

Впроваджуємо китайським виробникам німецьку точність.

Fialan рекомендує фіксувати угоди на виробництво вашої продукції в китайському контракті, згідно з нормами китайського законодавства в межах КНР.

Крім обліку всіх технічних характеристик вашої продукції (розмір, колір, упаковка, нанесення логотипів), контракт буде чітко регулювати терміни виробництва і незмінність вартості на момент закінчення виробництва. За зрив термінів відбувається процес виплати, обумовленої при укладенні контракту пені, за кожний день прострочення, що дає вам можливість не тільки бути в пріоритеті в черзі у виробника в пік сезону, але і компенсувати очікуване зростання вартості фрахту тією сумою, яку вам виплатить виробник, в разі цього самого прострочення.

Що ж стосується зростання вартості сировини, через яку виробник підвищує ціну після отримання авансу, це також буде регулюватися даною юридичною зброєю.

Завдяки контракту наша команда врятувала велику кількість стартапів і нових бізнес напрямків постійних партнерів.

Чому такий сильний наш Контракт в порівнянні з традиційним зовнішньоекономічним контрактом?

Компанія Fialan є резидентом КНР, що дає їй право здійснювати юридичний супровід угод з виробниками КНР, згідно з нормами законодавства Піднебесної.

Міжнародні прямі контракти не мають силу і важеля впливу на виробника.

Найчастіше прострочення термінів виробники вирішують шляхом дисконтів або ж дружньої, партнерської бесіди між покупцем і виробником в Китаї.

Ми вважаємо, що дружелюбність китайського народу не здатна покрити весь розмір тих ризиків і потенційних втрат, які ми прогнозуємо вже сьогодні.

Зовсім інша справа, коли проект супроводжується командою експертів, яка діє на підставі грамотного перевіреного контракту, укладеного від китайської компанії, з посиланням на авторитетні інститути, які здатні регулювати суперечки.

Кожен виробник Китаю розуміє, що контракт всередині країни між 2-ма китайськими компаніями для нього важливіше будь-якого міжнародного контракту, так як китайський суд для нього страшніше міжнародного.

Під час укладання контракту наша команда перевіряє бізнес ліцензію, експортну ліцензію вашого виробника, банківську інформацію, історію імпортних операцій, що виключає укладення договору з виробником, що зазнали репутаційні або фінансові труднощі в останні періоди.

У разі грубого порушення умов контракту постачальником, ми забезпечимо вам юридичний супровід по подачі позову в китайський суд з подальшим розглядом справи.

Якщо гроші - це засіб в роботі з Китаєм, то наш контракт - це інструмент роботи, який убезпечить ваш бізнес в настільки турбулентний період на світовому ринку.

 

Юрганов Микита

Project Manager

Fialan company

Підпишіться на розсилки,

щоб ми ділилися з Вами вигідними пропозиціями, останніми новинами та корисними порадами щодо ведення бізнесу з Китаєм