20 липня 2020
363
Платонізм в логістичних операціях
rating-stars Рейтинг 5
-->

Автоматизація покриває всі сфери економіки, засновані на технологіях і машинах.

Зрозуміло, індустрія логістики — не виняток. Але чи можуть технології діяти самостійно, без управління людськими ресурсами, а тільки під контролем і моніторингом показників? Можуть! І платонізм — яскравий тому приклад.

Як функціонує платонізм?

Уявіть собі систему з кількох транспортних засобів, які рухаються в безпосередній близькості один від одного в рамках одного автобану. При цьому, такий ланцюжок вантажних автомобілів рухається без управління водія. Фахівці тільки контролюють дорожню ситуацію і корегують налаштування маршруту, швидкості, при необхідності. Між собою ж весь транспорт пов'язаний єдиною електронної мережею, завдяки якій автомобілі, позаду ведучого, отримують інформацію про зниження швидкості або зміну курсу руху. Саме таку систему перевезень, за допомогою цифрових вантажівок, успішно випробували в Німеччині. І отримали вражаючі результати!

Німеччина — новатор в питаннях автоматизації перевезень наземним транспортом

Проект мережевих автоколон розроблявся вже давно, але вперше випробувати його вирішили саме німці. Так, в середині 2019 року Міністерство транспорту і цифрової інфраструктури Німеччини виділило 1,86 млн євро для тестування ефективності використання простору на дорогах, зниження завантаженості автобанів і підвищення безпеки на дорогах міжміського призначення за допомогою впровадження автомобілів з цифровим програмуванням. В рамках проекту два професійних водія протягом 7 місяців управляли двома вантажними авто на маршруті між місцевими філіями логістичної компанії DB Schenker.

Пройдені тестові 35 тис. км на вантажівках MAN показали, що впровадження системи «Платон» може забезпечити безперебійну роботу на 98% маршруту. Так, лише раз на 2 тис. км. потрібно втручання професійних водіїв. При цьому, додатковою перевагою платонізму стала економія палива: для провідної вантажівки — на 4-5%, і на 10% — для другого автомобіля в колоні.

Експерти, які аналізували німецьку і європейську транспортні мережі, відзначають, що впровадження технології вже зараз можливо на 40% логістичних маршрутів, і цей показник можна підвищувати.

Перспективи і можливості, які відкриваються перед індустрією логістики

Як стверджують світові аналітики, повноцінне впровадження технології можливе вже до 2025 року. При цьому, тотальна реалізація проекту може здійснитися лише за умови нормативної готовності країн до новаторських цифрових методик. Хоча, як заявляють розробники системи, «Платон» призначений для повного видалення водіїв з ланцюжка перевезень, але, на даному етапі, поки говорити про відсутність фахівців в транспортному засобі рано. Найближчі 3 роки система буде проходити активні випробування на реальних операціях, і можливо, буде багаторазово доопрацьовуватися. В даний момент актуальні завдання — розробити оптимальну відстань між транспортними засобами в колоні для зниження витрат палива, скласти допустиму кількість автомобілів і попрацювати над поліпшенням зв'язку між вантажівками, в першу чергу, для підвищення безпеки. Але, все ж, реальна проблема — переконати водіїв, що вони повинні пілотувати вантажівки мережевих автоколон. Так як основною перепоною на шляху впровадження технології стане саме прийняття фахівцями нового формату роботи, що означає — істотне підвищення вимог до навичок.

Це дійсно впевнений ривок до автоматизації логістики наземним транспортом. Причому, не тільки в площині користі для перевізників, а й для бізнесу. Зниження частки участі людини в перевезеннях гарантує додаткову безпеку вантажу, що є ключовим фактором попиту.

Подпишитесь на рассылки,

чтобы мы делились с Вами выгодными предложениями, последними новостями и полезными советами по ведению бизнеса с Китаем