24 грудня 2019
2865
rating-stars Рейтинг 5
-->

Нюанси контейнерних перевезень морем можуть ввести недосвідчену людину в ступор кількістю вузькоспеціалізованих термінів і скорочень. Без знання цих понять доставити морем з Китаю продукцію буде складно.

На перший погляд здається, що у хитросплетіннях доставки вантажу морем з Китаю, документах, розібратися неможливо. Проте якщо користуватися невеличкий «шпаргалкою», то виявляється, що все не так вже й складно. Тому ми вирішили створити максимально лаконічну, зрозумілу і достовірну шпаргалку.

Ось короткий перелік найбільш часто вживаних виразів:

ALL IN або All Inclusive

Коли в ціну транспортування вже додані всі передбачені угодою перевезення додаткові збори.

B/L, Bill of Lading або коносамент

Це спеціальна накладна для транспортування вантажів, виписується перевізником власнику вантажу. Вона підтверджує право володіння і може видаватися на ім'я одержувача, пред'явника або ж за вказівками одержувача або відправника.

BAS Base Rate

Означає стандартну ставку.

BAF або Bunker Adjustment Factory

Так називають додатковий збір зі стандартною фрахтовою ставкою, розмір якої розраховується виходячи з вартості палива. Він вимірюється в TEU і змінюється щокварталу або щомісяця.

BFR — це морське фрахтування.

Booking

Це резервування повністю всієї або будь-якої частини вантажомісткості обраного корабля або місця на ньому для транспортування.

CAF або Currency Adjustment Factor

Це теж додатковий збір до стандартної фрахтової ставки. Він вимірюється в % до ставки, а його розмір змінюється із курсовими коливаннями кожен квартал або місяць.

Carrier

Так називають особу, яка використовує свій або орендований транспорт для перевезення вантажів, на основі угоди з відправником.

Charter

Ця угода укладається наймачем і власником корабля про оренду на вказаний маршрут або вказаний термін обраного транспорту.

C.O.C або Carrier's Owned Container

Так називають контейнер, що належить перевізнику.

Consignee — так називають одержувача вантажу.

CUC або Chassis Using Charge — це збір за використання шасі.

CY або Container yard — так називають термінал для контейнерів.

DС або Dry container

Так називається сухий контейнер. Він знадобиться для перевезення різних вантажів, котрі мають потреби в особливому температурному режимі.

DDF або Documentation Fee — Destination

Це збір за оформлення належних паперів в порту призначення.

Demurrage

Так називаються штрафи за наднормативне користування контейнером з часу його вивантаження на термінал і до моменту вивезення його звідти. Також означає оплату за простій корабля понад обумовленого періоду на виконання розвантажувально-навантажувальних процедур.

DEQ або Delivered Ex Quay

Це слово з Інкотермс, ідентичне за змістом DES, крім того, що ризики не переходять до завершення вивантаження вантажу в порту призначення.

DES або Delivered Ex Ship

Так називаються умови по Інкотермс, коли продавець відповідає за угодою до моменту надання вантажу, який не пройшов для імпорту митне очищення, на кораблі в порту призначення. Це означає, що продавець відповідає за вантаж і супутні витрати з доставки до моменту розвантаження.

Detention

Це штрафи за наднормативне користування контейнером, починаючи з його вивезення з території терміналу аж до повернення порожнього назад.

DHC або Handling Charge — Destination

Так називаються витрати на перенавантаження в порту призначення.

Disbursement Account

Підтверджуючий документ, який містить список витрат, що понесли для портового сервісу.

Discharging — вивантаження.

DOCS або documentation

А також Docs Fee — так називаються збори місцевого агента лінії, які виплачуються за оформлення паперів не тільки за коносамент, але і контейнер.

DOOR

Умови транспортування при відправленні/прибутті, коли в ціну транспортування включено повний пакет послуги з відправлення від або до вхідних дверей або складського приміщення відправника або одержувача;

ETA або Estimated Time of Arrival

Це очікуване число перебування.

ETD або Estimated Time of Departure

Це прогнозоване число відправки.

Feeder

Так називають морського перевізника, який здійснює перевезення на малотоннажних кораблях, на короткі відстані між портами, найчастіше єдиного басейну або перевезення контейнерів від або до порту навантаження на потрібний океанський корабель.

FFC або Freight Forwarder Commission/Brokerage — Origin

Так називають брокерські комісії.

FI або Free In

Це умови транспортування, які передбачають, що фрахт не враховує ціну навантаження на корабель.

FICY або Free in/Container yard

Так називають завантаження у порту, яке оплачується відправником і доставку до терміналу за рахунок лінії.

FIFO або Free in/Free out

Це завантаження або вивантаження, які оплачуються відправником.

FILO або Free in/Liner out

Означає завантаження, оплачуване відправником, а ось за вивантаження платить лінія.

FIOS або Free in/out

Це завантаження і вивантаження, яке оплачується відправником.

FCL або Full Container Loading

Це контейнер, наповнений вантажем єдиного одержувача.

FO або Free Out

Це умова перевезення, коли фрахт без урахування ціни вивантаження з корабля.

Freight — це плата за транспортування.

GRI

Це заплановане зростання базової ставки з вказаної дати.

Gross Weight

Це вага товару разом із зовнішньою і внутрішньою упаковкою.

HC або High Cube

Контейнер підвищеної місткості за рахунок збільшеної висоти.

Heavy Lift Charge

Це надбавка за перевищення зазначеної маси вантажу.

IMO Surcharge

Це надбавка за небезпечні вантажі.

Indossament

Це передавальний напис на зворотному боці документа, за яким права переходять від одного до іншого. Є повний індосамент і на пред'явника, коли в передавальному напису не міститься ім'я особи, на чию користь він зроблений. Об'єкти передачі — коносаменти, чеки векселі інші цінні папери.

International Commercial Terms або INCOTERMS

Набір міжнародних торгових виразів, оформлений Міжнародною торговою палатою. У ньому є терміни за стандартними умовами поставок, які стосуються процесу перевезення, оформлення поставок і т.д.

ISPS — це збір за забезпечення безпеки в порту.

LCL або Less Container Loading

Це контейнер, наповнений вантажем для різних одержувачів або збірний вантаж.

LI або Liner In

Це лінійні умови під час навантаження, коли ціна навантаження на корабель включена в ціну фрахту.

LI-Door або Liner in/Door

Це завантаження у порту, яке оплачується лінією, а доставка здійснюється до «дверей» клієнта.

LIFO або Liner in/Free out

Це завантаження, оплачуване лінією, а вивантаження оплачується відправником.

LILO або Liner in/out — це завантаження і вивантаження, яке оплачужться лінією.

LO або Liner Out

Лінійні умови під час прибуття, коли ціна вивантаження з корабля включена у фрахтову ставку.

Loading — завантаження.

Manifest — це документ з переліком коносаментів, що представляється митниці і агентам, стивідорам у портах призначення. Як правило, він включає:

  • ім'я корабля
  • маркування вантажу
  • порт навантаження
  • ім'я, вагу, обсяг і кількість вантажу по кожному коносаменту
  • номера коносаментів
  • ім'я відправника і одержувача.

Laytime

Період, коли перевізник надає корабель для навантаження і тримає його без додаткових платежів. Він зазначений в чартері, а якщо ні, то беруться термінами прийняті в порту відвантаження.

Notify party

Це сторона повідомляє перевізником при прибутті вантажу.

ODF або Documentation Fee — Origin

Це збір за оформлення паперів в порту відправлення.

OT або Oреn Tор

Контейнер з відкритим верхом, що полегшує завантаження, він закривається чохлом з брезенту.

OHC або Handling Charge — Origin

Це витрати на перевантаження у порту відправлення.

Order bill of lading

Це коносамент, коли вантаж передається як по «наказу» відправника вантажу, так і по «наказу» одержувача або по «наказу» банку або за передавальним записом того, за чиїм «наказом» документ складений.

POD або Port of Delivery — це порт призначення.

POL або Port of Loading — це порт завантаження.

PSE або Port Security Charge — Export

Це збір при експорті, за забезпечення безпеки в порту.

PSS або Peak Season Surcharge

Це надбавка через сезонне зростання обсягів перевезень, яка залежить від періоду року.

PCS або Port Congestion Surcharge

Це надбавка через перевантаження портових контейнерних майданчиків.

Quality Certificate

Документ, що підтверджує повну відповідність вантажу якісними показниками, технічним параметрам, вимогам з безпеки, закріплених угодою.

RF Reefer container

Рефрижераторний контейнер, передбачений для переміщення товарів, які потребують особливого ​​температурного режиму.

SEA або seafreight, або O/F або oceanfreight — це морський фрахт.

Certificate of Origin

Документ, який підтверджує, що імпортований товар вироблений в певному місці.

SEC або security charges

Це збір в порту за забезпечення безпеки.

Shipper — це відправник вантажу.

S.O.C або Shipper's Owned Container

Це контейнер у власності замовника.

Statement

Документ, який оформляється замість таймшиту тоді, коли немає необхідних зобов'язань з обліку або розрахунку сталійного часу. Включає відомості про час прибуття в порт корабля, використання сталійного часу, його тривалість і причини всіх перерв і простоїв.

Storage

Це плата порту за наднормативне зберігання вантажу. Нараховується з моменту вивантаження на термінал і до моменту вивезення. Найчастіше вимірюється в TEU, має прогресуючу шкалу.

S.T.C. або Said To Contain — тут вказано що міститься.

TC або Tank container

Контейнер, необхідний для перевезення рідких і газоподібних вантажів;

TEU або Twentyfoot Equivalent Unit

Це одиниця виміру вантажу, дорівнює обсягу одного контейнера на 20 футів.

THC або terminal handling charges

Витрати в порту під час перевантаження.

Time charter

Угоди фрахтування корабля на конкретний час. Власник корабля надає його на конкретний період за обумовлену ціну. Найчастіше, мається на увазі, що власник корабля оплачує утримання команди, підтримання корабля в належному стані та його страховку, а фрахтувальник, оплачує бункерні, водні, портові, канальні збори і т.д.

Сталійний час — термін, протягом якого перевізник надає судно для завантаження або вивантаження товару і тримає його без додаткових до фрахту платежів.

Time sheet

Це облікова відомість сталійного часу під вантажними операціями. Оформлюється у всіх портах вивантаження/завантаження і завіряється підписом уповноваженої особи фрахтувальника і капітана.

WarRisk

Військові ризики в портах, розташованих в районі військових дій.

Waybill

Документ, який оформляється при прийманні і відвантаженні товарів, і транспортуванні вантажів. Регулює взаємовідносини між одержувачем і відправником вантажу, який перевозиться, а ще самим перевізником.

Wharfage — це портове мито.

WSC або Winter Surcharge

Це надбавка в порту у зимовий сезон, де не виключено обмерзання його акваторії.

Звичайно, наш список не всеосяжний, однак він не раз вам допоможе розібратися зі скрутним становищем і не зробити при цьому помилки. Користуючись цією термінологією, ви завжди можете бути впевненими, що вас зрозуміють у будь-якому куточку Землі. Сподіваємося, він не раз вам допоможе у морських перевезеннях.

Підпишіться на розсилки,

щоб ми ділилися з Вами вигідними пропозиціями, останніми новинами та корисними порадами щодо ведення бізнесу з Китаєм