17 січня 2020
10007
rating-stars Рейтинг 5
-->

Роль Китаю в світовій економіці з кожним роком стає все більш значущою.

Це призводить до активізації уваги бізнес-співтовариств до азіатського ринку, розумінні специфіки національного ділового етикету. Знання особливостей спілкування вплине на продуктивність співпраці з китайськими партнерами.

Етикет в Китаї: Все починається зі знайомства

Китайський народ завжди відрізнявся товариськістю і дружелюбністю. Зустріч двох людей супроводжується рукостисканням, часто цей жест використовується для привітання іноземців. Можливий варіант вітання легким кивком або поклоном. Цікаво, що привітатися спочатку повинна людина, яка є старша за віком. Ділове спілкування нерідко супроводжується обміном візитними картками: загальноприйнято використовувати двосторонні (з одного боку на китайській, а з іншого — на російській мові). Слід пам'ятати, що передавати і брати візитку необхідно двома руками. Будь-які інші тілесні контакти, крім рукостискань, викликають у китайців негативну реакцію, особливо щодо жінок. Такі нюанси етикету в Китаї.

Одяг для зустрічі

Китайці є прихильниками стриманого стилю одягу, тому діловий етикет в Китаї відрізняється мінімально яскравими і помітними нарядами, особливо в рамках ділового співробітництва. Згідно з правилами етикету в Китаї, вибір офіційного одягу для чоловіків більш вільний, ніж для представниць прекрасної статі. Жінкам рекомендується виключити зі свого гардероба, на час перебування в даній країні з діловим візитом, речі з глибоким декольте, шорти, сукні з великим вирізом на спині і подібні речі такого роду.

pexels photo 261841

Розрахуй
доставку з Китаю ОНЛАЙН
Отримайте розрахунок вартості доставки з Китаю в кілька кліків.
Прицінюйтеся, не чекаючи розрахунку менеджера.
Виконати розрахунок
calculator

Даруємо подарунки

Переважно, часом для піднесення подарунків є закінчення переговорів або ж завершення застілля, таким чином, зробивши основний акцент на успішному закінченні етапу співпраці. Сувеніри — один з найбільш поширених типів подарунків. Перебуваючи у великій компанії, обов'язково необхідно підносити такі презенти всім присутнім партнерам, не забуваючи при цьому про правило прийняття і дарування предметів двома руками, що свідчить про повагу до людини. Іноді китайці приймають подарунки не відразу, і тут буде не зайвим настояти на прийнятті презенту. Вилучите зі списку можливих подарунків різні ріжучі предмети, вони є символом розриву відносин.

При виборі квітів пам'ятайте, що білі означають смерть і дарувати їх небажано.

Загортати презент краще в обгортковий папір червоного кольору (символ щастя).

У китайців 4 — несприятливий число, тому при покупці презенту слід виключити будь-які асоціації з ним.

Запрошення додому— знак великої поваги, згідно з правилами етикету в Китаї. Приходячи з візитом в будинок, не забудьте про подарунок для господині. Вітайте книгою, картиною або сувеніром для будинку. Якщо сім'я має дітей, не слід забувати і про них.

Що не варто дарувати

Небажані подарунки:

  • валюта
  • сир
  • столове вино
  • годинник
  • фрукти

pexels photo 937481

Заборонені дії

Особливості ділового спілкування в Китаї передбачають, що не прийнято здійснювати наступні дії:

  • відмовлятися від запрошення на обід
  • спізнюватися на зустріч
  • починати їсти перш, ніж господарі будинку візьмуться за трапезу

Початок співпраці з китайськими партнерами — досить тривалий і трудомісткий процес, проте дотримання правил ділового етикету допоможе досягти взаєморозуміння і створити найбільш доброякісну обстановку для розвитку ділових відносин. Китайці відрізняються недовірливістю, сприймаючи більшість бізнес-пропозицій вкрай насторожено. Значну допомогу у пошуку китайських ділових партнерів можуть надати логістичні компанії, які спеціалізуються на пошуку партнерів з Китаю і організації ділового співробітництва. Компанія Fialan працює в сфері забезпечення експортно-імпортних операцій з азіатськими партнерами більше 10 років.

Залишайте заявку на нашому сайті для отримання детальної консультації з усіх питань.

Підпишіться на розсилки,

щоб ми ділилися з Вами вигідними пропозиціями, останніми новинами та корисними порадами щодо ведення бізнесу з Китаєм