Роль Китаю в світовій економіці з кожним роком стає все більш значущою.
Це призводить до активізації уваги бізнес-співтовариств до азіатського ринку, розумінні специфіки національного ділового етикету. Знання особливостей спілкування вплине на продуктивність співпраці з китайськими партнерами.
Етикет в Китаї: Все починається зі знайомства
Китайський народ завжди відрізнявся товариськістю і дружелюбністю. Зустріч двох людей супроводжується рукостисканням, часто цей жест використовується для привітання іноземців. Можливий варіант вітання легким кивком або поклоном. Цікаво, що привітатися спочатку повинна людина, яка є старша за віком. Ділове спілкування нерідко супроводжується обміном візитними картками: загальноприйнято використовувати двосторонні (з одного боку на китайській, а з іншого — на російській мові). Слід пам'ятати, що передавати і брати візитку необхідно двома руками. Будь-які інші тілесні контакти, крім рукостискань, викликають у китайців негативну реакцію, особливо щодо жінок. Такі нюанси етикету в Китаї.
Одяг для зустрічі
Китайці є прихильниками стриманого стилю одягу, тому діловий етикет в Китаї відрізняється мінімально яскравими і помітними нарядами, особливо в рамках ділового співробітництва. Згідно з правилами етикету в Китаї, вибір офіційного одягу для чоловіків більш вільний, ніж для представниць прекрасної статі. Жінкам рекомендується виключити зі свого гардероба, на час перебування в даній країні з діловим візитом, речі з глибоким декольте, шорти, сукні з великим вирізом на спині і подібні речі такого роду.
доставку з Китаю ОНЛАЙН
Прицінюйтеся, не чекаючи розрахунку менеджера.
Даруємо подарунки
Переважно, часом для піднесення подарунків є закінчення переговорів або ж завершення застілля, таким чином, зробивши основний акцент на успішному закінченні етапу співпраці. Сувеніри — один з найбільш поширених типів подарунків. Перебуваючи у великій компанії, обов'язково необхідно підносити такі презенти всім присутнім партнерам, не забуваючи при цьому про правило прийняття і дарування предметів двома руками, що свідчить про повагу до людини. Іноді китайці приймають подарунки не відразу, і тут буде не зайвим настояти на прийнятті презенту. Вилучите зі списку можливих подарунків різні ріжучі предмети, вони є символом розриву відносин.
При виборі квітів пам'ятайте, що білі означають смерть і дарувати їх небажано.
Загортати презент краще в обгортковий папір червоного кольору (символ щастя).
У китайців 4 — несприятливий число, тому при покупці презенту слід виключити будь-які асоціації з ним.
Запрошення додому— знак великої поваги, згідно з правилами етикету в Китаї. Приходячи з візитом в будинок, не забудьте про подарунок для господині. Вітайте книгою, картиною або сувеніром для будинку. Якщо сім'я має дітей, не слід забувати і про них.
Що не варто дарувати
Небажані подарунки:
- валюта
- сир
- столове вино
- годинник
- фрукти
Заборонені дії
Особливості ділового спілкування в Китаї передбачають, що не прийнято здійснювати наступні дії:
- відмовлятися від запрошення на обід
- спізнюватися на зустріч
- починати їсти перш, ніж господарі будинку візьмуться за трапезу
Початок співпраці з китайськими партнерами — досить тривалий і трудомісткий процес, проте дотримання правил ділового етикету допоможе досягти взаєморозуміння і створити найбільш доброякісну обстановку для розвитку ділових відносин. Китайці відрізняються недовірливістю, сприймаючи більшість бізнес-пропозицій вкрай насторожено. Значну допомогу у пошуку китайських ділових партнерів можуть надати логістичні компанії, які спеціалізуються на пошуку партнерів з Китаю і організації ділового співробітництва. Компанія Fialan працює в сфері забезпечення експортно-імпортних операцій з азіатськими партнерами більше 10 років.
Залишайте заявку на нашому сайті для отримання детальної консультації з усіх питань.