Інтерв'ю з експертом компанії Fialan Вікторією Літвяковою
Як давно ви супроводжуєте проекти в Китаї для українського бізнесу?
Вікторія Літвякова: У вересні цього року буде рівно 8 років, як я працюю в компанії Fialan. Свій перший проект я взяла в роботу вже на 5-й робочий день. З тих пір я активно продовжую роботу по супроводу українського бізнесу.
Скільки в середньому проектів в місяць ви супроводжуєте?
Вікторія Літвякова: Цифра може коливатися від 30 до 60 проектів в місяць і вище, якщо говорити про сезонні проектах.
Що везуть з Китаю?
Вікторія Літвякова: Це складне питання, на який я до сих пір не можу знайти однозначну відповідь.
Везуть все:
- обладнання
- запчастини і витратні матеріали до них
- товари для краси і здоров'я
- товари для спорту і активного відпочинку
- гаджети
- інтерактивні іграшки
- аксесуари
- електроніку та іншу техніку
- одяг
- взуття
- дитячі товари
- електротранспорт
- будматеріали і багато іншого.
Цей список можна продовжувати безкінечно.
доставку з Китаю ОНЛАЙН
Прицінюйтеся, не чекаючи розрахунку менеджера.
Що найцікавіше у вашій роботі?
Вікторія Літвякова: Для того, щоб розуміти потреби клієнта, слідувати його очікуванням і надавати дійсно висококласну експертну підтримку, ти повинен бути на одній хвилі з клієнтом. А значить — добре знати продукт клієнта.
Щодня ми з клієнтами створюємо нові проекти з новими продуктами в головній ролі. Тобі в будь-якому випадку доводиться розбиратися у всьому: який має бути діаметр у троса, його марка сталі, плетіння і щільність сітки, матеріали для виготовлення взуттєвої підошви, частота і потужність електрообладнання, кількість імпульсів, які виробляє лазер, хімічний склад кремів і шампунів, діаметри шестерень, розмір підшипників, точна кількість обертових центрифуг. І цей список можна перераховувати безкінечно. Це безумовно розширює наш кругозір.
У нашій роботі важлива швидка реакція на новинки. Потрібно весь час бігти, щоб не залишатися на місці. А щоб бути на крок попереду своїх конкурентів, доводиться «плисти або летіти». Це щоденна, трудомістка і старанна робота над проектами клієнтів, але результат перевершує всі очікування. Так що нудьгувати не доводиться, і кожен мій робочий день не схожий на попередній.
Яку узагальнену характеристику можете дати українському бізнесу, що працює з Китаєм?
Вікторія Літвякова: Китай — країна передових технологій. Завдяки українському бізнесу, що працює з Китаєм, у нас є можливість доторкнутися до новітніх розробок в будь-яких сферах: електроніка, одяг, товари спецпризначень, косметика і навіть роботи.
Крім того, у нас є можливість купувати товари з більш низькою ціновою політикою, ніж у європейських аналогів. При цьому китайська якість не поступається європейській.
Український бізнес динамічний і перспективний у своєму розвитку. Адже не дарма найбільші корпорації світу розміщують своє виробництво саме в Китаї.
Як ви оцінюєте обізнаність українського бізнесу по роботі з Китаєм з оглядкою на минулі роки?
Вікторія Літвякова: Хочеться відзначити прогрес українського підприємця при роботі з імпортом. Ще 5 років тому мені доводилося пропонувати клієнтам послуги, які допоможуть убезпечити їх бізнес з Китаєм.
Зараз же кожен другий клієнт сам озвучує потребу в даній послузі. Ми зараз говоримо про необхідність укладення ЗЕД-контрактів, про верифікацію постачальників, про контроль виробництва і відвантаження готового товару. Така динаміка в основному пов'язана з гірким досвідом клієнтів в минулому або з досвідом їхніх друзів/колег/конкурентів і т.д.
Українські покупці нарешті зрозуміли, що їх бізнес приречений на успіх тільки у тому випадку, якщо все детально спланувати.
Розкажіть про успішні кейси клієнтів. У чому секрет?
Вікторія Літвякова: Як я позначила вище, українські покупці нарешті зрозуміли, що їх бізнес приречений на успіх тільки в тому випадку, якщо все детально спланувати.
Секрет дуже простий:
- Грамотне планування на початковому етапі: починаючи від прорахунку рентабельності, бюджетування проекту, пошуку постачальника, закупівлі і сервісу, що супроводжує логістику, закінчуючи плануванням сценарію за кінцевим призначенням продукту: буде це ВВ бізнес або роздрібна торгівля або виробництво і т.д.
- Дотримання всіх правил щодо ведення ЗЕД-діяльності: укладення ЗЕД контракту, контроль виробництва продукту на всіх етапах, страхування вантажу, сертифікація, тех. підтримка від постачальника, якщо це стосується обладнання.
Запам'ятайте, ключове слово при веденні бізнесу з Китаєм — це контроль. Коли я тільки прийшла працювати в Fialan, почула таку фразу від нашого засновника: «Якщо клієнт не битиме китайців по руках, він буде бити нас по голові».
Адже якщо клієнт отримує не те, що він очікував, чомусь він відразу починає звинувачувати перевізника. Але ж якщо ви довіряєте нам тільки логістичну складову, без контролю виробництва, то як ми можемо нести перед Вами відповідальність за товар, який ми не виробляли і навіть не бачили в очі? Все потрібно контролювати. Особливо при роботі з Китаєм.
Які основні складності роботи з Китаєм?
Вікторія Літвякова: Робота з імпортним товаром завжди пов'язана з ризиками:
— що постачальник виявиться шахраєм і пропаде з поля зору, ледь отримає оплату від клієнта
— що товар виявиться неналежної якості або не буде відповідати вимогам клієнта
— що товар пошкодиться при транспортуванні
— що вартість товару, отриманого в Україні за фактом буде істотно відрізнятися від запланованої.
Які способи їх запобігання або вирішення?
Вікторія Літвякова: Існує кілька способів вирішити проблеми з доставки.
- Працювати тільки з перевіреними постачальниками
- Документально оформляти будь-які домовленості, бажано на китайській мові
- Контролювати процес виробництва і відвантаження готового товару
Головне, довіряти поставку тільки досвідченим перевізникам з хорошою історією, які документально можуть зафіксувати обов'язки і відповідальність сторін, а так само гарантії, які вони надають.
Ваші рекомендації тим хто працює або тільки планує роботу з Китаєм?
Вікторія Літвякова: Якщо Ви тільки плануєте почати роботу, детально вивчіть ринок своєї продукції, конкурентів, попит, купівельні можливості і т.д. Іноді буває, що товар, обраний клієнтом, не рентабельний і вітчизняний виробник може перебити імпортний товар за рахунок якості, ціни і мінімізації ризиків при закупівлі.
- Якщо у вас виникають проблеми на етапі комунікації з постачальником — довірте цю роботу професіоналам.
- Якщо ви не впевнені в якості товару — обов'язково зробіть контроль відвантаження перед оплатою основної частини грошей.
- Фіксуйте всі домовленості з постачальником документально.
Довіряйте вирішення питань з логістикою професіоналам. Запам'ятайте — гроші на даному етапі — не найважливіше. Важливі терміни, гарантії і досвід перевізника в розв'язанні конфліктних ситуацій.