Останній рік видався важким для китайських і європейських авіаліній. Заходи щодо обмежень через коронавірус по планеті змусили вантажні авіарейси припинити доставку по більшості напрямків.
Галузь авіаперевезень в Європі зазнає труднощів, починаючи з осені 2019 року. Є думка, що остаточно повернути процес в колишнє русло вийде далеко не скоро.
Чого варто очікувати
За попередніми прогнозами Європейської організації з безпеки повітряної авіації, складності триватимуть не менше 10 років. Ця катастрофічна ситуація сильно вплине на роботу компаній, які спеціалізуються по авіа доставці. Директор організації Імонн Бреннан висловив сильну стурбованість з цього питання.
Налагоджена авіадоставка з Китаю в Європу стає справжньою проблемою. Фахівці з транспортування вантажів прогнозують три варіанти розвитку подій:
- Вакцина до нової коронавирусной інфекції буде поширена повсюдно до літа 2021 року. Пандемія піде на спад, і міжнародні рейси знову відновлять робочий процес до 2024 року.
- Якщо вакцинація почнеться до 2022 року, то до 2024 року транспортна галузь заробить тільки на 92%. А до повноцінної діяльності все повернеться лише до 2026 року.
- І самий невтішний прогноз щодо перевезень зводиться до того, що вакцина до COVID-19 виявиться неефективною. У цьому випадку рівень довіри пасажирів до авіакомпаній залишиться низьким. До 2024 року тільки 75% до карантинних показників буде відновлено, а повністю послуги стануть доступними до 2029 року.
Саме ці дослідження дають підстави вважати, що попереду у служб доставки складне десятиліття, і швидкого звільнення від карантинних заходів не передбачається.
Які проблеми з'явилися в галузі авіаперевезень
За період оголошення пандемії експрес доставка посилок з Китаю в Україну втратила значну частину замовлень. Крім того, потік пасажирів знизився на 69%. А це близько 5,3 млн. чоловік. Міністр інфраструктури України заявив, що близько 30% всіх співробітників авіакомпаній були звільнені.
В кінці жовтня 2020 року відстеження роботи європейських аеропортів надало певних висновків, що близько 200 з них на межі закриття через загрозу неплатоспроможності.
Гендиректор Wizz Air Йожеф Вараді очікує поліпшення ситуації вже навесні 2021 року. Він вважає, що товар буде доставлятися в повному обсязі, і пасажири без проблем доберуться до будь-якої точки світу. Вартість авіапослуг в будь-якому випадку вже не залишиться колишньою.
Перспективи, на жаль, невтішні. Але вплинути на них сьогодні не може ніхто. Залишається тільки чекати закінчення пандемії.