Підрахувати точну кількість товарів, які були вивезені з Китаю до різних країн світу, навіть за останній рік, досить складно.
Адже транспортування вантажів відбувається морем, літаком та залізницею. Розмитнення товарів у Китаї — налагоджений процес, яким успішно займаються логістичні компанії. Проте, коли йде мова про метал, постійно згадується про зміни вартості митного оформлення та умов транспортування. Підприємці з України регулярно відстежують наявну інформацію, щоб не проґавити останні новини.
Важливі заяви уряду
Ще у квітні 2020 року Уряд КНР заявив, що для інших країн будуть скасовані пільги на експортне мито на сталь. Розрахунок був на металургійні компанії Піднебесної, які мали зосередитися на внутрішній ринок. Останнім часом виробництво в основному було орієнтовано на вивіз продукції за кордон. Це сильно забруднювало довкілля, завдавало великої шкоди китайським жителям та приносило значні прибутки приватним підприємцям.
Оформлення партії товару на митниці буде займати довше часу. Також, очікується підвищення експортного мита. Комерційні вантажі зі сталеливарною продукцією будуть більш ретельно оглядати, щоб не допустити перевантаження. Зниження виробництва металу призведе до скорочення пилу та шкідливих речовин на 30–40 %. Планується зупинка конвертерів масою плавлення до 100 т. та доменних печей об’ємом до 1000 куб.м. Адже, у державну скарбницю йде набагато менше прибутків, ніж приватним підприємцям.
Які зміни очікувати в недалекому майбутньому?
Підвищення тарифів очікується з початку серпня 2021 року. Митні ставки в Китаї будуть змінені в усіх пунктах відправлення, незалежно від провінції та для підприємств усіх форм власності. Попит на ввезення металу й далі залишається високим, оскільки обсяг його імпорту значно менший, ніж обсяг експорту. Під зміни також потрапили чавун та ферохром. Експортерів повністю позбавляють пільг на деякі види продукції.
Окремо розроблена національна програма зі скорочення виробництва нерафінованої сталі. Це було зроблено, щоб стримувати зростання цін на залізну руду.
Логістичні компанії досі допомагають оформлювати документи на імпортні товари. Транспортування вантажів відбувається в стабільному режимі, але не виключено зміни в інших галузях економіки, окрім металургійної. Останні роки Піднебесна значно випереджає інші країни за обсягом товарів, що продаються, роблячи це виключно для прибутку, ігноруючи екологічні та економічні наслідки. Влада серйозно занепокоєна цією проблемою та її наслідками.