Нагадаємо, в ніч на 24 березня Контейнеровоз Evergreen Marine (довжиною 400 метрів і шириною 59 метрів, вантажопідйомністю 224 тис тонн), який прямував у напрямку Китай - Нідерланди, сів на мілину в Суецькому каналі, що стало причиною повного блокування руху в обидві сторони.
Суецький канал, як найкоротший морський шлях з Азії в Європу, щомісяця пропускає понад 12% світових торгових суден. Зрозуміло, що «затор», який утворився, позначиться на термінах надходження сировини і готових товарів, які йшли з Китаю в Україну.
Ми отримали офіційну інформацію від одного зі своїх основних партнерів -контейнерной лінії Maersk, яка декларує, що в даний час Maersk і партнери мають три судна, що застрягли в каналі, і 29 судів, які очікують входу в канал, і сьогодні очікується, що ще більше число суден досягне затору. До теперішнього часу, 15 судів перенаправили на мис Доброї Надії (через Африку). Як повідомляє Maersk: «Навіть коли канал знову відкриється, вплив на глобальну пропускну здатність буде значним, і блокування вже викликало серію подальших збоїв і затримок в глобальному судноплавстві, на усунення яких можуть знадобитися тижні, а то і місяці.»
Станом на 29 березня близько 450 контейнеровозів очікують розблокування каналу. За підрахунками аналітиків, один день блокування каналу обходиться світовій економіці в 9 млрд доларів. Біржові ціни на нафту також підскочили на 6%.
І разом з тим поспішаємо порадувати, що сьогодні, керуюча компанія Суецького каналу SCA повідомила, що 29 березня 2021 о 04:30 рятувальні команди змогли зняти з мілини контейнеровоз завдяки, в тому числі, масштабним днопоглиблювальним роботам. Офіційна причина аварії поки не названа, попередньо - несприятливі погодні умови. В даний час судно намагаються повернути в ходовий стан і відбуксирувати з каналу.
Терміни закінчення робіт поки не оголошені, однак, будемо вірити, що найгірше позаду і головна транспортна артерія для китайського імпорту буде відновлена в найближчі дні.
У зв'язку з цим, Компанія Fialan рекомендує підприємцям:
- підготуватися до зміщення термінів контейнерних поставок орієнтовно на 20 днів, це неминуче.
- проаналізувати складські запаси, щоб завчасно відреагувати на можливу нестачу товарів / сировини: скорегувати маркетингову активність, план продажів і / або виробництва, підготувати клієнтів і співробітників до деякого очікування або змістити фокус на той ресурс, що доступний.
- обговорити з експертом Fialan оптимальний термін розміщення замовлень з урахуванням бажаної дати отримання товарів в Україні, і закладати не менше 2 тижнів на подібні форс-мажори, щоб бути спокійним за свою репутацію перед клієнтами.
Нагадуємо, завдяки офісу Fialan в Китаї у вас є можливості підписувати контракти з постачальниками для закріплення термінів виробництва і цін на товари, що особливо актуально в такі турбулентні періоди, коли зсув термінів і зростання цін на сировину спостерігаються повсюдно.
Наша команда завжди до ваших послуг. Відповімо на будь-які питання. Ми раді ділитися досвідом і робимо все можливе, щоб ваші поставки проходили без пауз і затримок.
Замовляйте місце в найближчому контейнері: 044 223 32 32.