Відповідно до звітів державного залізничного оператора China Railway, загальний обсяг залізничних вантажоперевезень в лютому склав 310 млн тон, що на 4,5% більше, ніж у минулому році.
У Китаї повідомляють про стрімке зростання залізничних вантажоперевезень з початку року. Все це незважаючи на спад активності підприємств через введення карантину по епідемії коронавірусу. У свою чергу, індекси закупівлі для виробництва впали до рекордно низького рівня.
Індекс ділової активності (PMI) країни, за рахунок якого можна вирахувати ефективність логістики залізницею, автомобільним і повітряним транспортом для фабрик, за минулий місяць знизився до показника 32,1. Це свідчить про те, що поставки сировини в виробничий сектор за даний період були на мінімальному рівні.
На логістику в Китаї значно вплинуло перекриття ряду автомобільних шляхів через встановлення карантинних зон. Разом з тим, додатковий контроль для вантажоперевезень на кордонах провінцій призвели до затримок і зниження рівня пропускної здатності автотранспорту.
Через спалах коронавірусу і, як наслідок, порожніх і скасованих рейсів, китайські морські порти і аеропорти перевантажені. Залізничні перевезення є реальною альтернативою морської або повітряної логістики. Залізнична доставка наразі займає від 11 до 15 днів з північного і центрального Китаю в Європу. Транзитний час з Європи в Китай трохи більше — 18-20 днів.
При цьому, в China Railway відзначають, що в минулому місяці Китай завантажував в середньому 171 тис. вагонів в день, що на 4,9 тис. більше, ніж у минулому році. Контейнерні перевезення на залізницях збільшилися на 39,5% до 26,61 млн. тон за рахунок збільшення поставок вугілля, медичного обладнання та виробничих ресурсів.
У лютому почалося поступове відновлення роботи декількох залізничних вантажоперевезень, і з початку березня було відновлено більше ліній в напрямку Європи. При цьому, провінція Хубей залишається закритою для всіх вантажних перевезень, за винятком термінових поставок до середини березня. За різними даними, найближчим часом ціни на авіаперевезення будуть залишатися високими, при цьому морські порти будуть працювати з обмеженням. Разом з тим, саме залізничні перевезення будуть працювати стабільно, без підвищення цін.
Відповідно до введених China Railway полісом, який стартував з 6 березня, деякі витрати на залізничні перевезення, включаючи:
- страховку
- збори за затримку контейнерів
- затримку вагонів
матимуть право на зниження вартості перевезення на 50%. Дані заходи будуть актуальні до 30 червня.