«Остання миля» — міжнародний термін в логістиці, який використовують для позначення останнього етапу в доставці від виробника до клієнта. Як правило, саме на цьому шляху ланцюжка поставок є найбільше ризиків.
Давайте розглянемо, що потрібно для того, щоб зробити завершальний етап доставки з Китаю максимально ефективним.
Марафонець може пробігти цілу гонку, але, якщо він відстають на останньому колі, конкуренти часто можуть їх обігнати. Для компаній, які позиціонують себе як лідери ринку, ця аналогія підводить підсумок проблеми логістики останньої милі. Виробники можуть комплексно налагодити ланцюжок поставок, поки не прийде час доставити продукт до складу або пункту призначення клієнта, але, якщо саме там ланцюг постачання працюватиме неефективно, клієнта буде складно повернути.
Логістика останньої милі виявилася серйозною проблемою для великих і малих компаній, особливо в конкурентному світі електронної комерції. Незначні фактори починають накопичуватися на останній милі: можливість доставки на наступний день, недоступні зони доставки, погодні умови і багато іншого.
Новатори в області логістики почали робити доставку на останній милі більш ефективною. Ось дев'ять технологічних досягненнях, які ваш бізнес може використовувати для забезпечення роботи останньої милі.
Аналізуйте інформацію
Отримайте інформацію, яка дає найбільш повну картину. Рішення, засновані на даних, необхідні для ефективної логістики останньої милі. Щоб скоротити терміни доставки і зменшити кількість помилок, важливо знати, де в першу чергу відбуваються уповільнення і неточності.
Якщо у вашого бізнесу ще немає способу відстежувати, скільки часу займає кожна поставка, можливо, прийшов час інвестувати в неї, щоб у вас були показники продуктивності.
Використовуйте маршрутизатори
Плануйте маршрути більш ефективно, використовуючи програмне забезпечення для управління. Складно побудувати комплексний маршрут кінцевої доставки без спеціального ПО. Тому логістика може здійснюватися неефективно.
В даний час доступні численні програми управління маршрутами, які можуть допомогти ефективно планувати логістику, щоб своєчасно доставляти продукти клієнту. Навіть якщо ви малий бізнес, а управління маршрутами не є актуальною потребою, подумайте, чи буде це необхідно при його розширенні в майбутньому.
Використовуйте краудсорсінгову доставки
Краудсорсінгова доставка — досить нове явище на ринку, коли замовлення з інтернет-магазину або ресторану здійснюють не спеціалізовані логістичні компанії, а сервіси, що працюють з непрофесійними кур'єрами.
Такий спосіб не підходить для будь-якого бізнесу, але краудсорсінгові поставки стали популярною технологією з певних причин. Особливо для малих підприємств в міських умовах, це може бути ефективним і економічним способом вирішення завдань останньої милі.
Подивитися на той же світовий досвід. Deliv тепер пропонує роздрібну доставку, а Postmates і UberRUSH доставлять практично все. Хоча ці послуги мають свої власні недоліки, такі як висока вартість і недостаток кур'єрів, вони можуть бути життєздатним варіантом для багатьох невеликих міських підприємств.
Відстежуйте і керуйте окремими клієнтами
Логістика останньої милі часто вимагає використання детальних даних. Якщо ви використовуєте програмне забезпечення CRM, воно повинно надавати можливості для заміток про потреби конкретних облікових записів і клієнтів.
Виділення додаткового часу для складу, в якому завжди є переповнений док, або за місцем проживання клієнта, може зіграти вирішальну роль в підвищенні рівня обслуговування клієнтів.
Використовуйте ПО для відстеження відвантаження з Китаю
Пропозиція відстеження відвантаження є одним з найбільш ефективних способів підвищити довіру клієнтів до операцій доставки.
Для підприємств, які здійснюють доставку на останній милі власними силами, тепер є безліч варіантів програмного забезпечення, щоб допомогти вашим клієнтам відслідковувати їх замовлення.
Використовуйте можливості прогнозної аналітики
Коли ваш бізнес стикається з проблемами масштабного впровадження рішень останньої милі, прогнозна аналітика часто є незамінним інструментом. Дані, доступні в ПО для планування ресурсів, підприємства використовують, щоб отримати уявлення про те, які клієнти можуть замовити і як розподілити ресурси логістики.
Хороша прогностична аналітика може запропонувати розуміння для кожного етапу доставки, від вибору транспортних контейнерів до розподілу запасів між складами.
Впровадити технологію керування водіями
Технологія керування водіями в даний час є стандартною в транспортній галузі. Можливість побачити, де знаходяться кур'єри і як вони управляють маршрутами, є ключовим джерелом даних для оптимізації продуктивності. Впровадження цієї технології може вимагати значних капіталовкладень, так як зазвичай вона передбачає оснащення транспортних засобів пристроями GPS, але віддача від продуктивності і ефективності часто буває значною.
Скоротіть останню милю
Завжди варто подумати нестандартно і вивчити варіанти, які значно скорочують час доставки або взагалі не вимагають цього. Для підприємств роздрібної торгівлі з точним розташуванням магазинів самовивозу користуються популярністю завдяки швидкості отримання замовлення без головного болю останньої милі. Інші знайшли успіх в децентралізованій моделі, яка розширює свою діяльність, використовуючи безліч невеликих складів у великій кількості місць.
Логістика на останній милі складна, важливо знати і використовувати безліч нових доступних інструментів. Які з них підходять для вашого бізнесу? Це залежить від його напряму, але, завдяки безлічі нових інструментів, ви знайдете той, який відповідає вашим стратегіям і цілям.