23 червня 2020
1164
складська логістика
rating-stars Рейтинг 5
-->

Пандемія Covid-19 значно вплинула на логістику. Кожна компанія в ланцюжку поставок відчула ефект.

У той час, як деякі компанії під час карантину буквально подвоїли прибуток, інші підприємства зазнавали збитків через збій в ланцюжку поставок. Після карантину бізнес почав усвідомлювати ризики, які не може контролювати. Напряму це торкнулося складської логістики.

У попиті будуть зміни

Майже у кожного складу є деяка мінливість у необхідній пропускній спроможності. Для деяких це залежить від пори року. Наприклад, влітку може бути підвищення попиту для деяких операцій, в той час як зима може бути періодом застою. Свята також зазвичай викликають коливання попиту. Для багатьох складів навіть щотижневі зміни є нормою. Для понеділка вельми типово бути найбільш завантаженим днем ​​тижня, з активністю, що закінчується до кінця тижня.

На складах звикли до цих видів мінливості попиту і добре підготовлені до їх вирішення. Однак, як правило, склади не обладнані для розміщення основних коливань попиту — як у бік підвищення, так і у бік зменшення.

Під час карантину складські приміщення зіткнулися з серйозними проблемами, більшість з них працювало з великими збоями. Через те, що деякі підприємства збанкрутували і закрилися, багато складів почали просто простоювати. Підприємства ланцюжка поставок звикли стикатися з перешкодами — від браку транспорту до змінених урядових постанов і поганої погоди. І у них зазвичай є стратегії, щоб безболісно виводити бізнес з кризи. Але переважна більшість компаній не готові до викликів, які стали у період пандемії. Проте, ніхто в логістиці не застрахований від подібних випадків, і результати можуть бути катастрофічними.

warehouse2

Питання в кадрах

У складської логістики дуже чітко налаштовані процеси, пов'язані з управлінням кадрами і їх кількістю. Через те, що більшість складів працює циклічно, в залежності від зміни попиту, питання наявності співробітників також вирішується в залежності від ситуації. Використовують, як правило, тимчасових співробітників, змінний розклад і плани із додаткових годин роботи. Але коли пропускна здатність складу несподівано різко зростає або раптово падає, швидкі зміни в робочій силі стають викликом.

Для операцій, які беруть на себе сезонні працівники, зазвичай мають стандартні програми навчання і адаптації. На роботу, на яку беруть тимчасовий персонал, підбирають спеціально заздалегідь навчених людей, які працюють швидко і безпечно.

Але коли склад повинен швидко найняти в п'ять разів більше тимчасових співробітників, ніж зазвичай, і власникам потрібно, щоб ці люди працювали швидше, звичайні процеси орієнтації можуть перестати бути ефективними.

В разі різкого спаду попиту на зберігання товарів вирішити, що робити з персоналом, так само складно. Звільнення навіть тимчасових співробітників може стати ризикованим рішенням для бізнесу. Оскільки раптове зростання попиту на зберігання продукції може стати збитковим, якщо немає достатньої кількості робочої сили.

Сьогодні, на багатьох складах працює перехресна система навчання, яка допомагає в ротації кадрів. Це допомагає не тільки вибудувати з співробітниками довгострокові відносини, а й убезпечити динаміку ведення підприємства. Сильно допомагають в організації роботи кадрів спеціальні додатки, які вирівнюють обсяги робіт і графіки для співробітників.

Страх звільнення серед працівників складів також став в якійсь мірі перешкодою для роботи. Адже співробітники, які бояться, що їх звільнять, працюють не так продуктивно, як того вимагає складська логістика. Коли хтось знаходиться в тривожному стані, він не може також зосередитися на поставленому завданню.

warehouse3

Замість підсумку

Пандемія Covid-19 вплинула на багато компаній в кожній галузі, на логістику — у більшій мірі. Але з серйозними проблемами приходять важливі уроки.

Поки частини економіки починає відкриватися, пандемія ще не закінчилася. І багато складів все ще відчувають нестачу попиту, або ж не можуть заповнити необхідну потребу в зберіганні товарів. Нещодавні активності дали надію на те, що логістична галузь швидко оговтається від збитків, але насправді має пройти досить часу, щоб повернути все до докарантинних показників.

У найближчому майбутньому, компаніям потрібно буде краще прораховувати ризики і плани виходу з кризи для того, щоб не втрачати прибуток.