26 листопада 2020
1012
rating-stars Рейтинг 5
-->

Ставки фрахту подвоюються на тлі різкого зростання експорту Китаю.

За словами галузевих аналітиків, вперше за десятиліття в Китаї спостерігається нестача морських контейнерів, оскільки експортні постачання перевищують імпортні, а фрахтові ставки ростуть у міру погіршення дисбалансу.

Попит на експорт зростає, оскільки виробничі перебої, викликані пандемією в багатьох частинах світу, тривають, а Китаю вдалося відновити виробництво після тотального локдауна.

За даними Китайської асоціації портів і гаваней (CPHA), контейнерообіг восьми вузлових портів Китаю виріс в жовтні на 11,1 відсотка, а обсяг зовнішньої торгівлі збільшився на 11,9 відсотка в річному обчисленні, що на 3,3 процентних пункту швидше, ніж в попередньому місяці.

Згідно з митними даними, в жовтні експорт Китаю продовжував зростати, склавши 1,62 трлн юанів (245,87 млрд доларів), що на 7,6 відсотка більше, а імпорт склав 1,22 трлн юанів, збільшившись всього на 0,9 відсотка.

За словами експертів, одностороння торгівля означає, що багато контейнерів відправляються за кордон і лише деякі повертаються своєчасно, що і сприяло нестачі контейнерів в Китаї.

Джерело в CPHA підтвердив Global Times в четвер, що дефіцит дійсно існує. Багато контейнерів відправляються за кордон, наповнені експортними вантажами, але набагато менше повертається, тому що їм нема чого перевозити.

suda gruzovie2

"Контроль над контейнерами знаходиться в руках судноплавних ліній" - за словами компетентного джерела, який запропонував зв'язатися з судноплавними компаніями для отримання додаткової інформації.

China COSCO Shipping Corp і Maersk на момент публікації не дали свою оцінку по даній ситуації Global Times.

Менеджер Mao з Zhonghuan Group, великого постачальника міжнародних вантажних послуг, що базується в Даляні, провінція Ляонін на північному сході Китаю, сказав, що в даний час з кожних п'яти контейнеровозів, які вирушають за кордон, повертається тільки один.

Джерело в порту Ляньюньган, в провінції Цзянсу, на сході Китаю повідомило у четвер Global Times, що, оскільки криза COVID-19 поставив світову контейнерну торгівлю в сплячку на більшу частину року, попит на контейнери почав рости в міру зростання торгівлі цієї осені.

У вересні контейнерна торгівля знову почала зростати, і з тих пір набирає обертів.

Крім того, трейдери в Китаї поспішають експортувати товари, які накопичувалися після спалаху COVID19 на початку цього року. За словами інсайдерів, ставки на морські перевезення різко зростають, оскільки вони борються за простір для контейнерів.

З вересня внутрішні фрахтові ставки зросли вдвічі до 4000 юанів (607 доларів США) за стандартний контейнер, а стосовно закордонних маршрутів ситуація аналогічна або навіть гірше.

Найбільше постраждали дальні маршрути в США і Європу. Наприклад, оренда невеликого контейнера, що прямує на Західне узбережжя США, вартість складатиме 3350 доларів, а великого - 4650 доларів, що вдвічі більше, ніж два місяці тому. За словами представників галузі, ситуація в Європі така ж.

«В даний час контейнери не будуть доступні до грудня, і ми не знаємо, якими будуть ставки на той період. З огляду на поточну ситуацію, вони, ймовірно, будуть вищі », - сказав Mao.

Дотримання всіх правил пандемії в Китаї значно збільшило експорт країни, зробивши Китай основним постачальником товарів по всьому світу. Оскільки великі економіки, такі як США і ЄС, стикаються з відродженням пандемії, багато підприємств закриваються. Таким чином, контейнери залишають Китай повними і повертаються порожніми або не повертаються зовсім.

Тим часом, вантажні авіаперевезення не відновилися на 70% в порівнянні з рівнем до COVID, що збільшує навантаження на морський транспорт, повідомив у четвер Global Times незалежний аналітик судноплавної галузі Wu Minghua.

Багатьом китайським експортерам, можливо, доведеться подумати про скорочення прибутку, щоб забезпечити своєчасні постачання, або зіткнутися зі штрафними санкціями за невчасні постачання. «Готова продукція, яка буде продаватися в наступному місяці, оскільки різдвяні товари повинні бути експортовані як можна швидше, але відсутність контейнерів може привести до затримок», - сказав Wu.

Щоб вирішити проблему нестачі, деякі судноплавні компанії, включаючи COSCO, в даний час відреагували, поставивши якомога більше порожніх контейнерів з портів США і Європи.

«Багато судноплавних компаній почали замовляти великогабаритні контейнери в Китаї, що є найбільшим виробником контейнерів. Але для виготовлення контейнера потрібен час, тому дефіцит може не зменшитися до першого кварталу наступного року », - сказав Wu Minghua.