6 квітня 2020
1640
online-sales-china
rating-stars Рейтинг 5
-->

Останні 10 років процес переходу бізнесу в онлайн простір має дуже позитивну тенденцію. Все більше функцій стають віртуально-доступними, і сьогодні цей формат успішно прискорює всі внутрішні процеси бізнесу.

Сьогодні, перебуваючи вдома, клієнт може зробити огляд квартири на іншому континенті і потім її купити, приміряти одяг з інтернет-магазину, і навіть замовити їжу з улюбленого ресторану за власним рецептом. Все це — завдяки онлайн технологіям і новим можливостям.

І в цьому випадку з'являється цілком справедливе запитання:

чому ж продажу до сих пір не «пішли» повністю в онлайн?

Відповідь проста: до певного моменту підприємці боялися втратити той сегмент користувачів, які, по-старому, люблять «помацати» покупку в оффлайн магазині.

І ось цей «певний момент» настав, боятися більше нічого, треба брати і робити! Сьогодні, коли формат світового підприємництва дещо змінився, саме час зробити акцент на онлайн продажі. Звичайно, з ідеально прорахованою системою доставки та добре налагодженими робочими процесами взаємодії з клієнтом.

І якщо Ти швидко зорієнтуєшся в нових обставинах, це буде Твій джекпот!

Насправді, Твої козирі вже у Тебе в руках:

  1. Активний перерозподіл ролей на ринку бізнесу, за рахунок появи нових зовнішньо- та внутрішньоекономічних чинників;
  2. Наявність стабільно високої споживчої активності без можливості відвідувати оффлайн магазини;
  3. Зазначене на практиці знання, що бізнес може працювати повністю онлайн, без шкоди для кінцевого результату;
  4. Скорочення костів за оренду офісу, покупку меблів, придбання і підтримання роботи техніки, а також інших атрибутів «щасливого» офісного життя;
  5. Китай, головний постачальник «всього на світі», вже закрив свій карантин, відкрив кордони і готовий старанно працювати з метою якнайшвидшої стабілізації своєї економіки;
  6. Вартість товару з Китаю буде обумовлена ​​загальними тенденціями платоспроможності в світі, а значить не буде мати критично високих показників.

А тепер — по порядку про кожен з них.

Перерозподіл ролей на ринку

Ще кілька місяців тому Ти, напевно, був роздратований несправедливим розподілом ролей на ринку, пролобійований бізнесом і монополією в деяких сегментах економіки. З сьогоднішнього дня історія пишеться з нового аркуша. Звичайно, найсильніші гравці ринку все так же залишаться на плаву, але малий і середній сегмент бізнесу має можливість заявити про себе по-новому.

Ключові фактори успішності бізнесу в 2020 році виглядають так:

  • Швидкі антикризові рішення;
  • Гнучкість відносно нововведень і адаптація до них;
  • Переформатування оффлайн продажів в онлайн;
  • Глибокий аналіз нового ринку і потреб людей;
  • Орієнтація на розвиток країн, які успішно продовжують своє виробництво (наприклад, Китай).

І якщо говорити про Китай, то саме він швидше за всіх відреагує на ситуацію і зробить все можливе, щоб утримати лідируючі позиції в світовому експорті. Для цього у них є все: авторитет уряду, людські і виробничі ресурси, а також відповідний менталітет людей.

online sales2

Особливості споживчої активності

Незважаючи на те, що життєвий уклад людей у ​​всьому світі змінився, їх споживча здатність не пропала. Вона просто трансформувалася в новий онлайн формат. І якщо в 2019 році пріоритетами покупок були одні типи товарів і послуг, то зараз ситуація змінилася. Вона не стала краще або гірше, вона тепер просто інша.

Особливості середньостатистичної споживчого кошика добре відображає наступна діаграма:

diagrama

Якщо в 2019 році найбільш грошовими категоріями були освіта, туризм, медицина і продукти, то в 2020 році в ще більшому пріоритеті знаходиться медицина і продукти, а також — в режимі карантину — домашнє дозвілля і освіта.

Що це означає для Тебе і Твого бізнесу? Це означає можливість швидко підлаштуватися під нові тенденції і дати людям те, що їм потрібно зараз найбільше. Звичайно, за гроші, і, звичайно, онлайн.

Більше того, в категорії найбільш затребуваних товарів для онлайн покупок потрапляють ті позиції, за якими Китай виконує наймасштабніші експортні поставки по всьому світу (за даними tradingeconomics.com):

  • Механічні та електричні вироби (в середньому, на суму близько 172 мільйонів доларів на місяць);
  • Машини та транспортне обладнання (в середньому, на суму близько 113 мільйонів доларів на місяць);
  • Високотехнологічні продукти (в середньому, на суму близько 86 мільйонів доларів на місяць);
  • Мобільні телефони та комплектуючі (в середньому, на суму близько 12 мільйонів доларів на місяць);
  • Взуття та одяг (в середньому, на суму близько 7 мільйонів доларів в місяць).

Існує ще категорія ядерних реакторів, але є надія, що Тобі це не знадобиться.

Які висновки? Ті товари, які в найближчий час стануть найбільш затребуваними в Україні — це позиції, за якими Китай завжди робив рекордні за своїми масштабами експортні поставки. І зараз, судячи з усього, він не збирається зменшувати оберти.

Бізнес — на 100% онлайн

Якщо простежити історію найуспішніших світових корпорацій, то багато хто з них вже давно функціонують у вільному форматі відвідування офісу. Практика показує, що більшість фахівців можуть виконувати посадові обов'язки без прив'язки до робочого місця, при цьому, видавати результат не гірше. І часто — навіть набагато краще.

Сьогоднішні зміни в світі стали тим самим «чарівним пендель» для підприємців, щоб вони нарешті відкрили для себе можливість віддаленого управління бізнесом. І, як виявилося, все не так погано:

  • 80% офісних співробітників абсолютно спокійно можуть виконувати свою роботу з дому, без втрати якості;
  • Радитися і проводити ділові зустрічі можна онлайн, заощаджуючи при цьому час і бюджети на відрядження, теж без втрати якості;
  • Здійснювати командне обговорення того чи іншого проекту теж можна онлайн, і знову без втрати якості.

Так, до цих пір залишаються невирішеними питання з приводу того бізнесу, який передбачає особисту присутність співробітників на робочому місці — наприклад, швейні фабрики, приватні медичні установи, виробничі підприємства. Але якщо по ним поки немає відповіді, то саме час розвивати інші напрямки. Наприклад, онлайн продажі.

online sales3

Економія на утриманні офісу

Іноді витрати на утримання офісу та всього, що до нього додається, перевищують навіть найоптимістичніші очікування. Найпростіша калькуляція на цю тему дає наступні цифри:

  • Малий бізнес — від 1 000 до 10 000 доларів на місяць;
  • Середній бізнес — від 10 000 до 50 000 доларів на місяць;
  • Великий бізнес — від 50 000 доларів і до безкінечності.

А тепер уяви, що ось цю суму (вибирай сам, з якої категорії) Ти береш в свої руки і вкладаєш у розвиток своєї справи. Результат не змусить себе чекати, згоден?

Так ось зараз якраз той момент, коли Тобі не потрібно оплачувати покупку або оренду офісу, обслуговування техніки, комунальних послуг та інших нікому непотрібних пунктів. Твій бізнес буде абсолютно повноцінно функціонувати онлайн, здійснюючи продажі за допомогою мінімально необхідної кількості віддалених співробітників. Хіба це не чудово?

Китай — відкритий і готовий до роботи

У світових експертів немає сумніву в тому, що Китай знову займе лідируючу позицію в світі за промисловими масштабами і експортом. Він успішно зіграє на контрасті з іншими країнами і запустить свій ринок праці з подвійною потужністю (відпочили — тепер працюємо в посиленому режимі). Мало що вказує на те, що вони не впораються.

Ось кілька оптимістичних фактів, які вже зараз мають істотний вплив на розвиток подій:

  • Індекс економічної активності показав, що більшість китайських компаній вже досягли 70-80% своєї звичайної потужності (джерело — Пекінська консалтингова компанія Trivium).
  • Більше 90% жителів великих міст Китаю повернулися на свої робочі місця (джерело — Baidu).
  • Уряд Китаю очікує, що показник зростання обсягу валового внутрішнього продукту (ВВП) становитиме 6%, що всього лише на 0,1% менше, ніж в попередньому 2019 році (джерело — South China Morning Post).
  • Рен Хунбінь, заступник голови Комісії Державної ради з нагляду і управління державними активами Китаю, заявив, що вплив епідемії носить тимчасовий і поетапний характер, і він не змінить довгострокові позитивні тенденції китайської економіки.
  • Вей Цзяньго, колишній віце-міністр торгівлі Китаю, впевнений, що в цьому році економіка все ще може вирости на 6 відсотків. За його рівняно, споживчі витрати в Китаї можуть в найближчий час різко зрости, в результаті чого країна перевершить США і стане найбільшим споживчим ринком у світі з щорічними роздрібними продажами в 45 трлн юанів (6,3 трлн дол США), що на 8% більше, ніж в минулому році (джерело — аналітичний центр China Going Global).
  • Президент Сі Цзіньпін оголосив, що Китай відреагує на економічний спад прискоренням так званих інвестицій в «нову інфраструктуру». Це будуть 5G, дата-наукові центри й індустріальний інтернет речей.

Зараз більшість аналітиків очікують, що Пекін знизить цільовий показник зростання і збільшить верхню межу дефіциту бюджету, щоб максимально швидко відновити економіку, яка просіла не так сильно, як могла б в поточній ситуації з коронавірусом.

Нова політика цін в Китаї

Незважаючи на те, що в Китаї є достатня кількість внутрішніх споживачів, виробничою метою країни буде експорт, у всіх його можливих форматах. У звичайному режимі китайські фабрики і заводи щомісяця виробляють набагато більше товарів, ніж споживання всередині країни. Звідси — потреба реалізовувати експортні угоди, навіть якщо вони будуть означати фінансовий компроміс між сторонами.

Як заявляють представники уряду Китаю, їх головним завданням зараз є навіть не стільки збереження темпів розвитку економіки, скільки стабільність ринку праці. Принаймні, так сказав прем'єр-міністр Китаю Лі Кецян на черговому засіданні Держради. І в цьому випадку китайське виробництво розраховує на два глобальних ринка збуту:

  • Внутрішній (власне населення в обсязі майже 1,5 мільярда чоловік);
  • Зовнішній (країни, які зараз перебудуються на новий лад і налагодять ескпортно-імпортне співробітництво на вигідних умовах).

І якщо з внутрішнім ринком збуту ситуація виглядає більш-менш стабільно, то за зовнішній доведеться поборотися, принаймні, в найближчі кілька місяців. Звідси — і лояльність в цінах.

Замовлення товарів з Китаю — Твоє правильне рішення

Загалом, як Ти зрозумів, співпраця з Китаєм — це найбільш раціональне рішення для сьогоднішнього бізнесу в Україні. «Чому саме з Китаю?», запитаєш Ти. Власне, відповідь на це питання мало чим відрізняється від того, яку можна було б дати один або навіть два роки тому. На цю тему також існує ряд цілком об'єктивних факторів на користь Китаю:

  • Низька собівартість товарів;
  • Стабільна економіка країни (навіть в турбулентні часи);
  • Пільгова податкова політика;
  • Ідеальне співвідношення ціна/якість;
  • Центр світового бізнесу з його новинками і передовим технічним оснащенням;
  • Великий прибуток на одиниці товару.

У той же час, в Україні все набагато складніше по кожному з перерахованих пунктів. А якщо робити аналіз з урахуванням ситуації першого півріччя 2020 року, то вигідність співпраці можна ділити навіть не на два, а на чотири.

online sales4

Два способи роботи з Китаєм — плюси і мінуси

У Тебе є два способи швидкого реагування на унікальну можливість організувати по-справжньому прибуткові онлайн продажі в Україні:

  1. Перший — це самостійна комунікація з китайськими майданчиками і постачальниками.
  • Плюси:

— Ти маєш повну свободу дій і рішень;

— Ти незалежний ні від кого.

  • Мінуси:

— У Тебе немає можливості вибрати надійних постачальників через відсутність доступу до відповідних баз даних;

— Твоя помилка може коштувати тобі великої кількості грошей через відсутність досвіду роботи з китайськими бізнесменами;

— У Тебе велика ймовірність зробити помилку, тому що Ти не в курсі особливостей китайського законодавства та інших фішок міжнародного співробітництва;

— У Тебе є складнощі комунікації з китайськими виробниками в силу різного менталітету і мовного бар'єру;

— Ти не маєш можливості контролювати процес на різних його етапах;

— Ти не можеш сподіватися на збереження вантажу;

— Ти не знаєш, що робити, якщо порушені значущі пункти договору;

— Ти й гадки не маєш, як вчинити в разі форс-мажору.

  1. Другий — співпраця з компанією Fialan в рамках консалтингових та логістичних послуг.
  • Плюси:

— Ти можеш не хвилюватися про надійність партнерів, вигоду угоди і якості товару, тому що експерти логістичної компанії знають в цьому толк, і це їх прямий обов'язок;

— Ти маєш гарантію отримання вантажу, а в разі його пошкодження, можеш розраховувати на повну компенсацію втраченого або зіпсованого товару під час транспортування;

— Ти отримуєш свій вантаж в точно обумовлені терміни, відповідно до спеціального пункту в договорі, а якщо трапляється затримка - тоді ще й пеню за кожен прострочений день;

— Ти можеш бути впевнений, що на кожному етапі покупки співробітники Fialan тримають руку на пульсі, тому що один з офісів знаходиться в Китаї;

— Ти можеш розраховувати на повний супровід вантажу персональним менеджером, а значить, Ти маєш право в будь-який момент отримати актуальну інформацію та задати питання з відповіддю на російській/українській мові;

— Ти можеш не хвилюватися про зміну вартості логістичної послуги, тому що ціна чітко прописана в договорі і не змінюється протягом його дії;

— Ти отримуєш повний юридичний супровід угоди, з митним оформленням експорту в Китаї і імпорту в Україні;

— Ти маєш право вибрати той перелік послуг, який Тобі потрібен на даному етапі співпраці з Китаєм, або замовити послугу під ключ.

  • Мінуси:

— Єдине, чого не можна передбачити, це стихійні лиха або серйозні форс-мажори, все інше — не проблема!

Ну, і найголовніша відмінність між першим і другим способом роботи з Китаєм — це тотальна економія часу і коштів як результат передачі повноважень фахівцям компанії Fialan. Поки вони працюють, Ти можеш зайнятися набагато більш важливими речами - стратегічними розрахунками і аналітикою ринку, а також провести більше часу зі своєю сім'єю.

Розрахуй
доставку з Китаю ОНЛАЙН
Отримайте розрахунок вартості доставки з Китаю в кілька кліків.
Прицінюйтеся, не чекаючи розрахунку менеджера.
Виконати розрахунок
calculator

З чого почати співпрацю з Fialan?

На сайті компанії Fialan розміщений цілий перелік послуг. Плануючи свій бізнес з Китаєм, Ти можеш замовити кожну з них окремо:

  • Інспекція фабрик в Китаї;
  • Комунікація з постачальниками;
  • Юридичне супроводження вантажу;
  • Контроль вантажу на всіх етапах транспортування;
  • Організація бізнес-турів в Китай;
  • Доставка з Китаю (експрес, авіа, залізнична, морем, контейнерні та ін.);
  • Розмитнення вантажів з Китаю;
  • Зберігання та консолідація вантажів;
  • Та інші.

Так, наприклад, Ти можеш самостійно підібрати постачальника на всесвітньо відомому майданчику Alibaba, домовитися про співпрацю і доручити Fialan транспортування вантажу. Не знаєш, як працювати з цим майданчиком? Ось тут є детальна інструкція.

АЛЕ! Як показує практика, клієнти отримують максимально продуктивну співпрацю, коли приймають рішення про замовлення послуги під ключ. Отже, як виглядає покрокова інструкція взаємодії, якщо Ти здобуваєш все і відразу?

  1. Ти повідомляєш співробітникам Fialan про тип необхідного товару і його кількість;
  2. Фахівці компанії підбирають Тобі відповідного постачальника, проводять його атестацію і інспекцію;
  3. На основі отриманих висновків, Ти приймаєш рішення, з ким почати співпрацю;
  4. Фахівці компанії ведуть переговори з китайськими представниками доти, поки не домовляться про умови, що влаштовують обидві сторони;
  5. Компанія Fialan укладає контракт з постачальником від Твого імені;
  6. Фахівці компанії, які знаходяться в Китаї, відстежують коректність відвантаження товару і забезпечують юридичний супровід оформлення експорту;
  7. Фахівці компанії, які знаходяться в Україні, контролюють вивантаження товару і оформляють всі митні документи;
  8. Ти отримуєш свій вантаж, перевіряєш його якість і підписуєш документи про прийом товару.

Цей алгоритм дій відображає лише ключові етапи співпраці, більш детально про кожен з них, плюс рекомендації та поради, читай ось тут.

Підсумуємо?

Безперечно, найближчі п'ять років будуть епохою онлайн бізнесу. До речі, ця тенденція, швидше за все, збережеться навіть у тому випадку, якщо економіки країн швидко і без втрат відновляться після карантинних заходів. Аж надто зручно вести бізнес у віртуальному просторі, економлячи при цьому масу часу, грошей і сил.

Наступний висновок. Китай, як і раніше, займає лідируючу позицію в світі як експортер усіх видів товарів. Ну, або практично всіх. Зараз ця тенденція ще більше посилиться.

Висновок номер три. Співпрацювати з Китаєм безпосередньо можна, але це буде довго, складно і не завжди прибутково. Звідси — логічне рішення знайти надійного партнера в особі компанії Fialan. Наше головне завдання — не зіпсувати Твою репутацію як бізнесмена, і цим же підтримати свою. Тому Ти отримаєш на порядок більше, ніж буде оплачено за договором, можеш перевірити сам.

І в кінці візьми ще трохи корисностей, які допоможуть Тобі створити в своїй голові якісне інформаційне поле для свого майбутнього бізнесу з Китаєм. Успіхів!