2020 рік був нелегким для багатьох сфер діяльності, не оминув він і транспортну сферу, насамперед ринок контейнерних перевезень.
Падіння світової торгівлі в першому півріччі 2020 року призвело до скорочення вантажопотоку контейнерів майже на 9%, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Це пов'язано з глобальним падінням попиту і переорієнтацією світових ринків товарів і послуг, викликаного пандемією COVID- 19.
Уже в другому кварталі намітилися позитивні тенденції на світовому ринку, а, разом з ним, і ринок контейнерних перевезень поступово став наближатися до докризових показників.
Але радість була недовгою, так як зростання не було повсюдним, а локальним. Збільшення товаропотоку з країн Південно-Східної Азії на 12,5% супроводжувалося падінням в зворотню сторону з Європи і Америки майже на 15%. З наслідками такого дисбалансу ми зіткнулися в кінці 2020 року, коли спостерігали гострий дефіцит контейнерного обладнання та безпрецедентного росту цін на морський фрахт. Пікової точки ситуація досягла напередодні Китайського Нового року, коли вартість фрахту з Китаю 40 - футового контейнера в Європу досягала $ 10000 - $ 12.000. Для порівняння, вартість фрахту в вересні 2020 року становила близько $ 2200 - $ 2300 за 40-футовий контейнер.
Збільшення вартості фрахту в 4-5 разів дуже боляче вдарило по собівартості товарів і зробило багато з них нерентабельними на внутрішніх ринках.
Тенденція зниження ставок на морський фрахт намітилася, але, на жаль, темпи зниження не дозволяють говорити про глобальну зміну процесу.
Найвигіднішу пропозицію на перевезення вантажу в 40-футовому контейнері з Шанхая до Одеси, яке ми отримали на першу половину березня, становить $ 7850.
доставку з Китаю ОНЛАЙН
Прицінюйтеся, не чекаючи розрахунку менеджера.
На думку фахівців агентства Alphaliner, виходячи з поточних реалій світової економіки, немає можливості спрогнозувати ситуацію, навіть в середньостроковій перспективі. Такої ж позиції дотримуються і представники основних морських ліній, які скасували всі сервісні контракти і чекають стабілізації ситуації.
Однак, ми вважаємо, що ставки фрахту впадуть ще і досягнуть рівня в $ 5000- $ 6000 за 40-футовий контейнер з основних портів Китаю в Одесу. Це питання часу. В результаті, це допоможе пожвавити ринок контейнерних вантажоперевезень.
Багато імпортерів зараз тримають свої вантажі у постачальників і не замовляють нові товари, в очікуванні стабілізації ситуації, що може призвести до дефіциту багатьох товарів на ринку України вже до травня цього року.
В першу чергу, це торкнеться товарів, інвойсова вартість яких, не перевищує $ 35000 за контейнерну партію, особливо до цієї категорії відносяться будматеріали, посуд, домашній текстиль, іграшки. Вони дуже чутливі до вартості транспортування і, на жаль, дуже важко підлягають до імпортозаміщенню, а це значить, що ця ситуація серйозно відіб'ється на кінцевому споживачі.
Ми активно продовжуємо стежити за ситуацією на ринку контейнерних перевезень, щоб своєчасно інформувати наших клієнтів про всі зміни галузі.
Бути в курсі і отримувати свіжу й актуальну інформацію можна підписавшись на наші соцмережі.